Auto Świat Porady Tak wyglądają opony, które po przebiciu podobno same się naprawią. Sprawdziliśmy to

Tak wyglądają opony, które po przebiciu podobno same się naprawią. Sprawdziliśmy to

Ten pomysł nie jest wcale nowy – po raz kolejny na rynku pojawiają się opony, które w przypadku przebicia mają samodzielnie się naprawiać. Czy to rzeczywiście działa?

Test opon odpornych na przebicie. Czy rzeczywiście naprawiają się same?Auto Bild
  • Opony z masą uszczelniającą w środku to pomysł stosowany od lat, nie tylko w autach
  • W razie przebicia opony, dziura powinna się automatycznie zasklepić
  • Sprawdzamy, czy opony Michelin Selfseal rzeczywiście wytrzymują przebicie śrubą

Ups! Koło najeżdża na najeżoną gwoździami deskę, aż cztery gwoździe wbijają się w bieżnik na czole opony. To boli już od samego patrzenia! W normalnym przypadku natychmiast zaczęłoby się syczenie powietrza szybko uciekającego z przebitej opony. W przypadku opony Michelin Selfseal nic takiego się nie dzieje, choć gwoździe wbiły się w nią głęboko. W czym tkwi tajemnica? Wewnątrz opony naniesiono lepką brązową masę, której głównym składnikiem jest kauczuk. Nie ma znaczenia, czy wbity gwóźdź zostanie w oponie, czy z niej wypadnie – otwór ma się automatycznie zasklepić.

Autor Piotr Szypulski
Piotr Szypulski
Dziennikarz AutoŚwiat.pl
Pokaż listę wszystkich publikacji
Powiązane tematy:Opony