Oto dziesięć niedrogich i popularnych aut miejskich, w przypadku których eksploatacja na LPG nie powinna sprawiać niemal żadnych problemów. Wybraliśmy wersje z prostymi konstrukcyjnie silnikami benzynowymi. W większości są to jednostki 8-zaworowe, które – ogólnie rzecz biorąc – najlepiej „się gazuje”, a ich eksploatacja jest tania.

Opel Corsa C (2000-06) w polecanej do montażu LPG wersji 1.2 16V/75 KM kosztuje co najmniej 10 tys. zł. Założenie instalacji (dobrym wyborem będzie np. marka Stag) okazuje się wyjątkowo proste – niższe ceny niż u większości rywali.

Chevrolet Aveo I (2003-11) w wersji 1.4 8V/83 KM doskonale współpracuje z instalacją LPG – dobry wybór stanowi układ marki Lovato. Dodatkowe atuty to: niewysoka cena zakupu (od 9,5 tys. zł) i bardzo przyzwoita ogólna trwałość koreańskiego auta.

Dacia Logan (2004-12) jest jednym z młodszych i droższych (od 10,5 tys. zł) aut w zestawieniu. Silnik 1.6 8V/87 KM idealnie nadaje się do zasilania LPG – proponujemy np. układ marki Lovato. Uwaga na rdzę (ranty, błotniki)!

Renault Clio II (1998-2011) z silnikiem 1.2 8V/60 KM jest niewiele droższe od „206-ki” (od 6 tys. zł) i równie dobrze współpracuje z LPG – w Clio nieźle sprawdzi się np. układ Stag. Niestety, francuski samochód potrafi płatać figle (m.in. elektryka).

Fiat Punto - Benzyniaka 1.2 8V/60 KM, montowanego m.in. w Punto II FL (od 8,5 tys. zł), Fiat oferuje z fabryczną instalacją LPG. Polecamy niedrogi układ marki Lovato. Włoskie auto miewa niestety problemy z układem wspomagania.

Skoda Fabia I (1999-2007): ulubienica Polaków nie kosztuje dużo (od 7 tys. zł), a z LPG (np. Stag) dobrze współpracuje kilka silników – polecamy prostą konstrukcyjnie jednostkę 1.4 8V/60 KM. Podczas oględzin warto zwrócić uwagę na stan przedniego zawieszenia!

Citroën C3 (2002-10) zaskakująco dobrze trzyma wartość – za polecaną odmianę 1.4 8V/75 KM zapłacicie co najmniej 10 tys. zł. Fabrycznie w jednostkach tych montowano układy Prins oraz Landi Renzo – polecamy!

Peugeot 206 (1998-2011): jeśli z LPG, to w wersji 1.4 8V/75 KM (od 5,5 tys. zł) i z instalacją Prins lub Landi Renzo. Jednostka jest prosta w naprawach, trwała i „dogaduje się” z gazem. Awarie tylnego zawieszenia!

Seat Ibiza III (2002-08) z silnikiem 2.0/115 KM to rzadkość na rynku i kosztuje co najmniej 12 tys. zł. W zamian można liczyć na niezłe osiągi i bezproblemową jazdę na LPG – polecamy markę Stag.

VW Polo IV (2001-09) nieźle wypada pod względem trwałości, a motor 1.6 8V/102 KM doskonale „się gazuje”. Polecamy np. instalacje Stag Premium lub Prins. Wady: kiepska relacja ceny (od 12,5 tys. zł) do wieku i problemy z elektryką.