Mini (początkowo auto tak się nie nazywało) zadebiutowało w postaci dwóch bliźniaczych modeli. W 1959 roku British Motor Company zaprezentowało dwa miejskie auta – Morrisa Mini-Minor i Austina Seven. Nie trudno się domyślić, od nazwy którego modelu wziął się skrót, który potem stał się nazwą własną tego samochodu. Produkcja trwała aż do 2000 roku. Rok później na rynek wprowadzono nowe Mini, należące do Grupy BMW.
Zobacz także
- Porsche 911 i… Mini
- Porsche 911
- Zobacz więcej
Następca Porsche 356 pojawił się w 1963 roku jako model 901. W związku z roszczeniami Peugeota do prawa używania zera w środku w przypadku trzycyfrowych oznaczeń samochodów, Porsche zostało zmuszone od przechrzczenia swojego nowego auta na 911. Obecnie w produkcji jest już siódma generacja tego samochodu.
Chociaż początkowo słusznie może się wydawać, że zestawienie tych dwóch aut nie ma najmniejszego sensu - oba samochody dzielą bowiem fundamentalne różnice, Mini było tanim pojazdem dla mas, jest znacznie mniejsze i zwinniejsze od Porsche i ma silnik zamontowany z przodu - to po głębszym zastanowieniu, o dziwo można znaleźć między nimi kilka podobieństw, czego nie przypuszczali pewnie sami twórcy tych pojazdów – Sir Alec Issigonis i Ferdinand Alexander Porsche.
Zarówno Mini, jak i Porsche 911 mają status aut kultowych oraz sportową przeszłość („911-ka” znakomicie spisywała się na torach, a Mini trzykrotnie wygrało Rajd Monte Carlo). Oba pojazdy są proste, łatwe w obsłudze i naprawie oraz współdzielą charakterystyczne dla tego okresu okrągłe światła. W tym konkretnym przypadku, podobne są również kolory lakierów nadwozi.
Zarówno klasyczne Mini, jak i Porsche 911, to symbole tych dwóch marek, które mimo znacznego poszerzenia obecnej oferty nadal są jednymi z najchętniej kupowanych modeli. Porsche wprowadziło np. Cayenne czy Panamerę, a Mini, należące do BMW, Countrymana i Pacemana, ale legendarne modele nadal są kluczowe dla obu producentów i stanowią solidne fundamenty tych firm.
W sesji zdjęciowej wzięły udział: klasyczne Mini 1000 z 1959 roku oraz Porsche 911T pierwszej generacji w wersji Targa. Dołączamy się do urodzinowych życzeń od Mini dla Porsche!
Galeria zdjęć
O tym wiedzą już chyba wszyscy, w tym roku Porsche 911 kończy 50 lat. Szanowny jubilat jest jednym z najsłynniejszych samochodów sportowych, ale czy ma coś wspólnego z nieco starszym od siebie Mini?
Mini (początkowo auto tak się nie nazywało) zadebiutowało w postaci dwóch bliźniaczych modeli. W 1959 roku British Motor Company zaprezentowało dwa miejskie auta – Morrisa Mini-Minor i Austina Seven. Nie trudno się domyślić, od nazwy którego modelu wziął się skrót, który potem stał się nazwą własną tego samochodu. Produkcja trwała aż do 2000 roku. Rok później na rynek wprowadzono nowe Mini, należące do Grupy BMW.
Następca Porsche 356 pojawił się w 1963 roku jako model 901. W związku z roszczeniami Peugeota do prawa używania zera w środku w przypadku trzycyfrowych oznaczeń samochodów, Porsche zostało zmuszone od przechrzczenia swojego nowego auta na 911. Obecnie w produkcji jest już siódma generacja tego samochodu.
Chociaż początkowo słusznie może się wydawać, że zestawienie tych dwóch aut nie ma najmniejszego sensu - oba samochody dzielą bowiem fundamentalne różnice, Mini było tanim pojazdem dla mas, jest znacznie mniejsze i zwinniejsze od Porsche i ma silnik zamontowany z przodu - to po głębszym zastanowieniu, o dziwo można znaleźć między nimi kilka podobieństw, czego nie przypuszczali pewnie sami twórcy tych pojazdów – Sir Alec Issigonis i Ferdinand Alexander Porsche.
Zarówno Mini, jak i Porsche 911 mają status aut kultowych oraz sportową przeszłość („911-ka” znakomicie spisywała się na torach, a Mini trzykrotnie wygrało Rajd Monte Carlo).
Oba pojazdy są proste, łatwe w obsłudze i naprawie oraz współdzielą charakterystyczne dla tego okresu okrągłe światła.
W tym konkretnym przypadku, podobne są również kolory lakierów nadwozi.
Zarówno klasyczne Mini, jak i Porsche 911, to symbole tych dwóch marek, które mimo znacznego poszerzenia obecnej oferty nadal są jednymi z najchętniej kupowanych modeli.
Porsche wprowadziło np. Cayenne czy Panamerę, a Mini, należące do BMW, Countrymana i Pacemana, ale legendarne modele nadal są kluczowe dla obu producentów i stanowią solidne fundamenty tych firm.
W sesji zdjęciowej wzięły udział: klasyczne Mini 1000 z 1959 roku oraz Porsche 911T pierwszej generacji w wersji Targa.
Dołączamy się do urodzinowych życzeń od Mini dla Porsche!
Porsche 911 i… Mini: wspomnień czar
Porsche 911 i… Mini: wspomnień czar
Porsche 911 i… Mini: wspomnień czar
Porsche 911 i… Mini: wspomnień czar
Porsche 911 i… Mini: wspomnień czar