Porsche 918 RSR ma umieszczony centralnie silnik benzynowy 6,2 V8 o mocy 563 KM. Silnik kręci się do obłędnych 10,3 tys. obrotów na minutę i napędza tylne koła, a gdy tak się kręci, to wspomagają go jeszcze dwa silniki elektryczne o mocy 201 KM (przez 8 s, gdy baterie są w pełni naładowane). Każdy z nich napędza jedno przednie koło. Razem jest 767 KM.
Co więcej, owe silniki elektryczne nie tylko dają więcej mocy, ale także poprawiają właściwości jezdne Porsche w czasie pokonywania zakrętów. Bosko. 918 RSR ma na sobie numer startowy 22 i jest to hołd dla modelu 917, który w czasie wyścigu Le Mans w 1971 roku poruszał się na dystansie 5335,313 km ze średnią prędkością 222,304 km/h. I miał oczywiście numer startowy 22. Rekord został pobity dopiero w zeszłym roku, co chyba daje pojęcie o tym, jak piekielnie szybka była ta przejażdżka.
I na koniec dobra nowina – Porsche 918 RSR będzie produkowany.