Już po raz 17. najstarsze klasyczne samochody zjechały do Modlina i Nowego Dworu na Rajd Nowodworski. Najstarszy pojazd – Rambler – powstał w 1903 roku, ma więc 114 lat! Staruszek trzyma się dzielnie i z godnością pokonywał kilkudziesięciokilometrową trasę.
Do Modlina, skąd rajd wyruszył w piątek 26 maja, zjechały samochody z Polski, z Litwy, z Niemiec, Czech i Słowacji. Mogą startować tylko auta sprzed 1945 roku. Ich kierowcy oraz piloci (pilotki) występują w stronach z epoki, co dodaje kolorytu całej imprezie.
Towarzyszyliśmy Rajdowi Nowodworskiemu na pierwszych etapach wokół Modlina i Nowego Dworu. Stuletnie samochody na drodze wywołują sensację i bardzo przyjazne reakcji kierowców we współczesnych pojazdach.
W sobotę 27 maja po południu na rynku w Nowym Dworze będzie można podziwiać wszystkie załogi podczas konkursu elegancji.
Oto galeria zabytkowych aut, z których najmłodszy ma 75 lat, a najstarszy – 114.
Galeria zdjęć
1/28 Rajd klasyków w Nowym Dworze
1/28
Żródło: Auto Świat / Roman Dębecki
Maxwell Z 1909 r.
2/28 Rajd klasyków w Nowym Dworze
2/28
Żródło: Auto Świat / Roman Dębecki
Rambler z 1903 r.
3/28 Rajd klasyków w Nowym Dworze
3/28
Żródło: Auto Świat / Roman Dębecki
Brush z 1911 r.
4/28 Rajd klasyków w Nowym Dworze
4/28
Żródło: Auto Świat / Roman Dębecki
Zabytkowe auta przed startem – hotel w Modlinie
5/28 Rajd klasyków w Nowym Dworze
5/28
Żródło: Auto Świat / Roman Dębecki
Zabytkowe auta przed startem – hotel w Modlinie
6/28 Rajd klasyków w Nowym Dworze
6/28
Żródło: Auto Świat / Roman Dębecki
Mercedes z 1903 r.
7/28 Rajd klasyków w Nowym Dworze
7/28
Żródło: Auto Świat / Roman Dębecki
Nash z 1924 r.
8/28 Rajd klasyków w Nowym Dworze
8/28
Żródło: Auto Świat / Roman Dębecki
Oakland z 1917 r.
9/28 Rajd klasyków w Nowym Dworze
9/28
Żródło: Auto Świat / Roman Dębecki
Citroen z 1935 r.
10/28 Rajd klasyków w Nowym Dworze
10/28
Żródło: Auto Świat / Roman Dębecki
Opel z 1935 r. Przyjechał z Niemiec
11/28 Rajd klasyków w Nowym Dworze
11/28
Żródło: Auto Świat / Roman Dębecki
BMW 325 z 1934 r.
12/28 Rajd klasyków w Nowym Dworze
12/28
Żródło: Auto Świat / Roman Dębecki
Ford Eifel z 1937 r.
13/28 Rajd klasyków w Nowym Dworze
13/28
Żródło: Auto Świat / Roman Dębecki
Aero z 1936 r
14/28 Rajd klasyków w Nowym Dworze
14/28
Żródło: Auto Świat / Roman Dębecki
NSU-Fiat z 1937 r.
15/28 Rajd klasyków w Nowym Dworze
15/28
Żródło: Auto Świat / Roman Dębecki
Rosengart z 1936 r.
16/28 Rajd klasyków w Nowym Dworze
16/28
Żródło: Auto Świat / Roman Dębecki
Załoga NSU-Fiat z 1937 r.
17/28 Rajd klasyków w Nowym Dworze
17/28
Żródło: Auto Świat / Roman Dębecki
Rosengart z 1938 r.
18/28 Rajd klasyków w Nowym Dworze
18/28
Żródło: Auto Świat / Roman Dębecki
Skoda z 1939 r. Przyjechała ze Słowacji
19/28 Rajd klasyków w Nowym Dworze
19/28
Żródło: Auto Świat / Roman Dębecki
BMW z 1939 r. Przyjechało z Litwy
20/28 Rajd klasyków w Nowym Dworze
20/28
Żródło: Auto Świat / Roman Dębecki
Jaguar MK IV
21/28 Rajd klasyków w Nowym Dworze
21/28
Żródło: Auto Świat / Roman Dębecki
Mercedes 290 cabrio z 1935 r.. Przyjechał z Litwy
22/28 Rajd klasyków w Nowym Dworze
22/28
Żródło: Auto Świat / Roman Dębecki
Plymouth z 1925 r. Przyjechał z Litwy
23/28 Rajd klasyków w Nowym Dworze
23/28
Żródło: Auto Świat / Roman Dębecki
Citroen z 1929 r.
24/28 Rajd klasyków w Nowym Dworze
24/28
Żródło: Auto Świat / Roman Dębecki
Fiat z 1937 r.
25/28 Rajd klasyków w Nowym Dworze
25/28
Żródło: Auto Świat / Roman Dębecki
Chrysler z 1931 r. Przyjechał z Litwy
26/28 Rajd klasyków w Nowym Dworze
26/28
Żródło: Auto Świat / Roman Dębecki
Mercedes 170 z 1937 r.
27/28 Rajd klasyków w Nowym Dworze
27/28
Żródło: Auto Świat / Roman Dębecki
Citroen z 1942 r.
28/28 Rajd klasyków w Nowym Dworze
28/28
Żródło: Auto Świat / Roman Dębecki
Brush z 1911 r. i jego właścciel – znany kolekcjoner Tomasz Skrzeliński
Dziękujemy, że przeczytałaś/eś nasz artykuł do końca.
Bądź na bieżąco! Obserwuj nas w Wiadomościach Google.