Grupa badawcza zajmująca się dostarczeniem informacji na temat jakości wykonania pojazdów przez 90 dni, została podzielona na dwie kategorie: jakość projektu oraz awaryjność i defekty. Większość nowych samochodów jest w dzisiejszych czasach wyposażona w najnowocześniejsze technologie, które w niektórych przypadkach zamiast ułatwiania życia działają na odwrót. Marki, które pochwalić się mogą najmniejszą ilością defektów to Porsche, BMW, Chrysler, Hyundai, Lexus oraz Toyota. Natomiast marki, które posiadają najmniej problemów odnośnie jakości swoich produktów to GMC, Hyundai, Jaguar, Lexus oraz Porsche. Bez rozróżnienia owych czynników, potencjalny klient może uznać triumfatorów za doskonałości w każdej dziedzinie, a to nie zawsze idzie w parze. Dobrym przykładem może być marka BMW, która wprawdzie dostarcza produkty, ulegające bardzo rzadko awariom, jednakże klienci mają bardzo częste problemy z używaniem niektórych elementów, gdyż są one mało ergonomiczne.

W tegorocznym zestawieniu dominują azjatyckie marki, takie jak Lexus i Toyota, które zdobyły wyróżnienia w 11 spośród 19 dostępnych kategorii. Pomiędzy Porsche i wspomnianym wcześniej Lexusem, które reprezentują marki luksusowe wystąpiły marki takie jak Hyundai i Toyota, które reprezentują przede wszystkim klasę średnią. Wysoka pozycja niemieckiego producenta sportowych samochodów została osiągnięta przede wszystkim dzięki modelowi Cayman.

W konkursie oceniono także fabryki, które wypuszczają samochody pozbawione bubli. Miano Platynowej Fabryki otrzymała japońska montownia Iwate zajmująca się produkcją samochodów Lexus ES 330. Drugi raz złote wyróżnienie dostała fabryka w Ontario w Kanadzie, która produkuje modele Buick LaCrosee oraz Pontiac GrandPrix. Srebrne odznaczenie dostała fabryka znajdująca się w Japonii, Higashi-Fuji, a należąca do Toyoty. Również europejskie obiekty dostały wysokie wyróżnienia. Złoto otrzymała austriacka fabryka Magna Steyr, która montuje na kontraktach samochody dla największych producentów. Srebrne odznaczenie przypadło także fabryce BMW umiejscowionej w Dingolfing, Niemcy.

W badaniu udział wzięło 63.607 ankietowanych, którzy zakupili w 2006 roku samochody osobowe, a także ciężarówki i miały je w swoim posiadaniu przez przynajmniej 90 dni. W tym roku kwestionariusz poszerzono o 135 pytań, które pozwoliły na bardziej szczegółowe badania i wystawianie na ich podstawie opinii.

Kategorie i zwycięzcy:

Luksusowe

1. Lexus LS 430

2. Audi A8

3. BMW Seria 7

Sportowe

1. Lexus SC 430

2. Porsche 911

3. Chevrolet Corvette oraz Mercedes-Benz SL

Średnie-sportowe:

1. Toyota Solara

2. Ford Mustang

3. Chevrolet Monte Carlo

Klasa Średnia

1. Toyota Camry

2. Honda Accord

3. Hyundai Sonata

Samochody duże

1. Pontiac Grand Prix

2. Hyundai Azera

3. Nissan Maxima

Klasa niższa średnia

1. Kia Rio oraz Suzuki Aerio

2. Scion xA

Kompakty

1. Toyota Corolla

2. Hyundai Elantra

3. Honda Civic

Sportowe kompakty

1. Mazda MX-5 Miata

2. Hyundai Tiburon

3. Scion tC

Sportowe wyższe

1. Porsche Cayman

2. Honda S2000

3. Porsche Boxster

Klasa średnia wyższa

1. Lexus ES 330

2. Infiniti Seria M oraz Jaguar S-Type

Klasa wyższa

1. Lexus IS 250/350

2. Lincoln Zephyr

3. Acura TL