Auto Świat Rekordowy zasięg chińskiego autobusu BYD

Rekordowy zasięg chińskiego autobusu BYD

Po zakończonych testach w Jaworznie (wcześniej w Warszawie i w Krakowie), w pełni elektryczny autobus BYD wyjechał w trasę do Gdańska. Zgodnie z planem pokonał aż 336 km, dojeżdżając do Włocławka i bijąc w ten sposób poprzedni dystans 310 km pokonany na trasie z Warszawy do Krakowa.

BYD E-bus12
Zobacz galerię (12)
Materiały prasowe
BYD E-bus12

Na trasie bicia rekordu pojawiły się liczne utrudnienia, takie jak niespodziewane w nocy korki (ok. 2-godzinny zator na drodze w okolicach Łodzi) oraz ciągłe opady deszczu. Co za tym idzie, nie tylko opory toczenia były większe, ale również zużycie energii związane z włączoną przez czas przejazdu klimatyzacją, elektrycznym ogrzewaniem pojazdu i wycieraczkami.

Mimo napotkanych utrudnień, po przejechaniu aż 336 km w deszczu, po zaparkowaniu w miejscu przeznaczenia, autobus dysponował nadal aż 14 proc. naładowania baterii!

Dla zapewnienia niezależności przeprowadzanej próby bicia rekordu, ciągły nadzór i patronat rekordu zostały objęte przez Klub Miłośników Komunikacji Miejskiej z Warszawy. To klub wydelegował również kierowcę oraz kontrolującego przebieg próby bicia rekordu delegata.

Komfort podróży i oszczędności na paliwie

Elektryczny autobus BYD posiada szereg zalet. Nie emituje spalin do środowiska. Jest cichy i zapewnia komfortowe warunki podróżowania bez zbędnych szarpnięć, wibracji czy hałasu silnika spalinowego.

Przewoźnicy doceniają też oszczędność paliwa. Koszt prądu na 100 km dla BYD E-bus12 można przeliczyć na ok. 50 zł, zaś obecnie oferowane autobusy spalinowe zużywają zwykle grubo ponad 40 l/100 km (ok. 40-60/100km). Można to przeliczyć na koszt 200-300 zł/100 km.

Przy dziennym przebiegu autobusu na poziomie 300 km, spalaniu 41 l/100km po 5,2 zł za litr, daje to oszczędności tylko na samym paliwie niemal 500 zł dziennie, a więc miesięcznie, przy 27 dniach pracy, 13 500 zł. Co za tym idzie, jeden elektryczny autobus BYD E-bus12 może wypracować rocznie ponad 162 000 zł oszczędności.

BYD E-bus12 osiąga zasięg nawet przekraczający 300 km po jednym, pełnym cyklu ładowania. Dodatkowo, wcześniejsze testy przeprowadzone w kilku miastach udowodniły, że zasięg ponad 250 km jest osiągalny także w ciężkich warunkach miejskich z włączoną nieustannie klimatyzacją. To rekordowo duży zasięg jak na autobus elektryczny. Czas ładownia baterii uzależniony jest od stosowanej ładowarki. Testowany obecnie autobus ładuje się w zajezdni w zaledwie 4 godziny.

materiał promocyjny

Sprawdź nr VIN za darmo

Zanim kupisz auto, poznaj jego przeszłość i sprawdź, czy nie jest kradziony lub po wypadku

Numer VIN powinien mieć 17 znaków