Dodatkowo warto zainwestować w nieco młodszy i mniej wyeksploatowany egzemplarz, np. wyprodukowane po liftingu w 2001 roku Renault Clio II z silnikiem 1.2 16V/75 KM. Nie tylko zmodernizowano nadwozie, lecz także dokonano zmian w zawieszeniu, wykończeniu wnętrza i poprawiono poziom bezpieczeństwa. Standard poliftingowego Clio II obejmuje m.in. ABS, wspomaganie kierownicy, cztery poduszki i kurtyny powietrzne, centralny zamek, elektrycznie sterowane szyby przednie. Fabryczne radio, komputer i klimatyzacja w większości wersji wymagały na polskim rynku dopłaty, mimo to takie wyposażenie występuje dość często. Renault Clio II ma wszystko to, czego oczekuje się od miejskiego auta. Na pewno jednym z atutów małego Renault jest poręczność w mieście i wysoka funkcjonalność wersji 5-drzwiowej – w 3-drzwiowej odmianie znacznie trudniej zająć miejsce z tyłu. Jeśli chodzi o przestronność wnętrza, to w obu wariantach jest ona taka sama i można ją uznać za przyzwoitą na tle klasowych rywali. Lepiej jednak nie myśleć o Clio II jako o aucie rodzinnym, bo takiej funkcji nie sprosta mały, 255-litrowy bagażnik.

Wersja 1.2 16V ma przyzwoite osiągi i podczas spokojnej jazdy nie pali dużo – średnio ok. 6,5 l/100 km. Sytuacja zmienia się jednak, gdy zbyt często korzysta się z wysokich obrotów. Zużycie paliwa sięga wtedy nawet 8 l/100 km – kierowcy lubiący dynamiczną jazdę lepiej niech poszukają większego silnika 1.4 lub 1.6 (wybór jest bogaty). Jednak motor 1.2 zachęca małą awaryjnością, wynikającą m.in. z prostej budowy. Czynności obsługowe nie muszą być wykonywane często, za to regularnie. Po zastosowaniu odpowiedniego oleju producent dopuszcza przeglądy nawet co 30 tys. km. Trzeba też pamiętać o wymianie świec zapłonowych co 60 tys. km (jeśli pracują za długo, pojawiają się problemy z zapłonem) i paska rozrządu co 120 tys. km. Przy wyższych przebiegach (ponad 100 tys. km) czasami czyszczenia wymaga przepustnica – objawy to nierówna praca silnika. Drobne, ale częste dolegliwości bywają denerwujące. Przed zakupem warto sprawdzić sprzęgło, bo jego trwałość, zwłaszcza w warunkach jazdy miejskiej, bywa stosunkowo niska, a wymiana droga – z robocizną poza ASO zapłacimy około 700 zł. W czasie eksploatacji Renault Clio II najczęściej spotkamy się zapewne z usterkami w układach: jezdnym, hamulcowym i elektrycznym. Korzystając z bogatej oferty zamienników, można je jednak łatwo usunąć za rozsądne pieniądze. Niestety, często zdarza się, że problemy, chociaż drobne, występują w krótkich odstępach czasu, doprowadzając do irytacji właściciela.