Logo
Renault Clio ll 1,4

Renault Clio ll 1,4

Autor Robert Rybicki
Robert Rybicki

Techniczne okreslenie naprawianego silnika jako "z samochodu Clio II 1,4l" jest malo precyzyjne, zakladam ze moze chodzic o silnik z monowtryskiem Bosch'a i silniczkiem krokowym regulujacym polozenie przepustnicy. W takim przypadku silnik krokowy oprocz czesci poruszajacej przepustnica wyposazony jest w styk wolnych obrotow.

Bez wlasciwej informacji z niego nie bedzie prawidlowo regulowal obrotami. Styk powinien przekazywac odpowiednia informacje do komputera wtrysku w momencie poosiowego nacisku na wysuwajacy sie trzpien sterowania przepustnica. Na probe mozna nacisnac go reka na pracujacym silniku aby sprawdzic czy jest reakcja. Moze nalezy dokonac regulacji wzajemnego polozenia silnik - przepustnica aby zapewnic prawidlowe funkcjonowanie styku. Brak prawidlowych obrotow moze rowniez wynikac np. z zasysania falszywego powietrza poza przepustnica, lub zuzycia potencjometru polozenia przepustnicy (nie zalecam regulacji potencjometru).Nie znam historii uszkodzenia i przyczyn, ktore doprowadzily do decyzji o wymianie silniczka krokowego. Prawidlowa analiza historii powstawania uszkodzenia i wykonane pomiary powinny skutecznie przyczynic sie do okreslenia przyczyny usterki i zakresu niezbednej naprawy.Krzysztof Kotarba

Autor Robert Rybicki
Robert Rybicki