Mimo że zawieszenie należy do grupy tych twardszych, amortyzatory znakomicie pochłaniają energię. Mocowania wahaczy wcale nie są już miękkie jak w starszych Renault, więc na torowisku koła nie skaczą jak uciekające pchły. Poza tym system skrętnych kół dodaje zwinności i stabilności, o czym już pisaliśmy, ale również znakomicie tuszuje podsterowne tendencje samochodu z napędem na przednie koła. Podczas szybkiej jazdy sprawdza się również sztywna karoseria, która pozwala precyzyjnie prowadzić koła, a także świetna pozycja za kierownicą i masywna deska rozdzielcza. Jeśli dołożymy do tego sportowe fotele, które są znacznie wygodniejsze, niż zapowiadają ich zdecydowanie wyprofilowane kształty, okazuje się, że Mégane GT to dziś jeden z najlepiej prowadzących się kompaktów.

{ "copyright": { "uuid": "3c41c23d-c841-59cd-8674-dc5c4d871a49", "idref": "3c41c23d-c841-59cd-8674-dc5c4d871a49" }, "creators": [ { "uuid": "5701de4b-6ca1-42b9-a5c3-5b9d6e4c404e", "name": "Bartłomiej Szyperski", "idref": "5701de4b-6ca1-42b9-a5c3-5b9d6e4c404e" } ], "contentSources": [ { "uuid": "e20ff674-65cb-52df-ac5f-1af3cb3d04b8", "name": "TopGarage", "idref": "e20ff674-65cb-52df-ac5f-1af3cb3d04b8" } ], "url": "http://ocdn.eu/images/pulscms/ODg7MDA_/0ec1691f9881b6ae0d2eec706b116436.jpeg", "caption": "Renault Mégane GT", "uuid": "2df4b581-679a-511b-9d0d-ed70c1a7d101", "size": { "height": 854, "width": 1280, "bytes": 349011 }, "available": { "start": "2018-07-18 00:00:00+0200" }, "publicationId": { "ocdn": "0ec1691f9881b6ae0d2eec706b116436", "type": "ocdn", "ocdnExt": "jpeg" }, "asyncAdSlot": null } Renault Mégane GT
Renault Mégane GT

Pozostaje jeszcze kwestia naturalności odczuć. Zwykle wybierałem komfortowy tryb jazdy, ponieważ wtedy układ skrętnych tylnych kół reaguje spokojnie i bardziej intuicyjnie. Ale sam układ skręcania kół można regulować niezależnie.

Licznik kilometrów dobija do 9 tys. i zauważyliśmy pierwszy defekt. Zdarza się, że podczas ostrego przyśpieszania automatyczna skrzynia dwusprzęgłowa, zamiast zapiąć kolejny bieg, wyrzuca na luz, a na desce rozdzielczej pojawia się na 2 s komunikat o przegrzaniu konstrukcji. Po czym wszystko wraca do normy. Z naszych obserwacji wynika, że automat nie dociska sprzęgła z odpowiednio dużą siłą, następuje krótki uślizg tarcz, co wywołuje komunikat o przegrzaniu skrzyni. Wystarczy jednak płynnie prowadzić samochód, by komunikat się nie wyświetlał. Te objawy spowodowały przedwczesną wizytę w serwisie.

{ "copyright": { "uuid": "3c41c23d-c841-59cd-8674-dc5c4d871a49", "idref": "3c41c23d-c841-59cd-8674-dc5c4d871a49" }, "creators": [ { "uuid": "5701de4b-6ca1-42b9-a5c3-5b9d6e4c404e", "name": "Bartłomiej Szyperski", "idref": "5701de4b-6ca1-42b9-a5c3-5b9d6e4c404e" } ], "contentSources": [ { "uuid": "e20ff674-65cb-52df-ac5f-1af3cb3d04b8", "name": "TopGarage", "idref": "e20ff674-65cb-52df-ac5f-1af3cb3d04b8" } ], "url": "http://ocdn.eu/images/pulscms/Y2I7MDA_/b7753b192c7bdd8d16061f6b1d9b482e.jpeg", "caption": "Renault Mégane GT", "uuid": "306b7cba-e77e-5640-895f-672430e96c7a", "size": { "height": 854, "width": 1280, "bytes": 439247 }, "available": { "start": "2018-07-18 00:00:00+0200" }, "publicationId": { "ocdn": "b7753b192c7bdd8d16061f6b1d9b482e", "type": "ocdn", "ocdnExt": "jpeg" }, "asyncAdSlot": null } Renault Mégane GT
Renault Mégane GT

Zalety

- Oszczędny silnik, który na trasie spala 8 l na setkę.

- Znakomicie pracujące zawieszenie. Zapewnia komfort i pozwala na szybką jazdę krętą drogą.

Wady

- Skrzynia biegów nie pracuje tak szybko i płynnie jak DSG

w VW.

- Ekran nawigacji mógłby zapewniać bardziej intuicyjną obsługę.

Miesiąc 3:   1618 cm3, R4, turbo benz., napęd na przód, 205 KM, 280 Nm  6,0 l/100 km  0-100 km/h: 7,1 s, 230 km/h  102 100 zł/ 119 610 zł (testowane)

Przebieg 8801 km

Średnie spalanie: 8,4 l/100 km