Auto Świat Renault Megane GT 1.6 turbo | Długi dystans | Część 3

Renault Megane GT 1.6 turbo | Długi dystans | Część 3

Autor Szczepan Mroczek
Szczepan Mroczek

Po dłuższej podróży Mégane GT odniosłem wrażenie, że jeśli takie doznania oferowałby układ jezdny auta klasy premium, trudno byłoby znaleźć istotne powody do narzekania. Dodajmy, że to jest wersja GT, która wyraźnie różni się od podstawowych.

Renault Mégane GT
Zobacz galerię (6)
TopGarage / Bartłomiej Szyperski
Renault Mégane GT

Mimo że zawieszenie należy do grupy tych twardszych, amortyzatory znakomicie pochłaniają energię. Mocowania wahaczy wcale nie są już miękkie jak w starszych Renault, więc na torowisku koła nie skaczą jak uciekające pchły. Poza tym system skrętnych kół dodaje zwinności i stabilności, o czym już pisaliśmy, ale również znakomicie tuszuje podsterowne tendencje samochodu z napędem na przednie koła. Podczas szybkiej jazdy sprawdza się również sztywna karoseria, która pozwala precyzyjnie prowadzić koła, a także świetna pozycja za kierownicą i masywna deska rozdzielcza. Jeśli dołożymy do tego sportowe fotele, które są znacznie wygodniejsze, niż zapowiadają ich zdecydowanie wyprofilowane kształty, okazuje się, że Mégane GT to dziś jeden z najlepiej prowadzących się kompaktów.

Renault Mégane GT
Renault Mégane GTŻródło: TopGarage / Bartłomiej Szyperski

Pozostaje jeszcze kwestia naturalności odczuć. Zwykle wybierałem komfortowy tryb jazdy, ponieważ wtedy układ skrętnych tylnych kół reaguje spokojnie i bardziej intuicyjnie. Ale sam układ skręcania kół można regulować niezależnie.

Licznik kilometrów dobija do 9 tys. i zauważyliśmy pierwszy defekt. Zdarza się, że podczas ostrego przyśpieszania automatyczna skrzynia dwusprzęgłowa, zamiast zapiąć kolejny bieg, wyrzuca na luz, a na desce rozdzielczej pojawia się na 2 s komunikat o przegrzaniu konstrukcji. Po czym wszystko wraca do normy. Z naszych obserwacji wynika, że automat nie dociska sprzęgła z odpowiednio dużą siłą, następuje krótki uślizg tarcz, co wywołuje komunikat o przegrzaniu skrzyni. Wystarczy jednak płynnie prowadzić samochód, by komunikat się nie wyświetlał. Te objawy spowodowały przedwczesną wizytę w serwisie.

Renault Mégane GT
Renault Mégane GTŻródło: TopGarage / Bartłomiej Szyperski

Zalety

- Oszczędny silnik, który na trasie spala 8 l na setkę.

- Znakomicie pracujące zawieszenie. Zapewnia komfort i pozwala na szybką jazdę krętą drogą.

Wady

- Skrzynia biegów nie pracuje tak szybko i płynnie jak DSG

w VW.

- Ekran nawigacji mógłby zapewniać bardziej intuicyjną obsługę.

Miesiąc 3:   1618 cm3, R4, turbo benz., napęd na przód, 205 KM, 280 Nm  6,0 l/100 km  0-100 km/h: 7,1 s, 230 km/h  102 100 zł/ 119 610 zł (testowane)

Przebieg 8801 km

Średnie spalanie: 8,4 l/100 km

Autor Szczepan Mroczek
Szczepan Mroczek
Powiązane tematy:
materiał promocyjny

Sprawdź nr VIN za darmo

Zanim kupisz auto, poznaj jego przeszłość i sprawdź, czy nie jest kradziony lub po wypadku

Numer VIN powinien mieć 17 znaków