Wśród drużyn bijących rekordy, na pierwszy plan wysunęła się ekipa z De Haagse Hogeschool w Holandii, która zwyciężyła w kategorii UrbanConcept jadąc pojazdem napędzanym paliwem wodorowym i uzyskując wynik 848 km/l - o 38 litrów lepszy od dotychczasowego rekordu, wynoszącego 810 km/l. Ubiegłoroczny rekord niskiej emisji CO2 został również poprawiony przez reprezentantów Uniwersytetu Technicznego (Lulea) startujących w kategorii UrbanConcept, którzy osiągnęli wynik 6,15 g CO2 na kilometr. W kategorii Prototypów zwyciężyła drużyna z Lyceé La Joliverie, która pobiła swój własny rekord z 2007 roku, uzyskując rezultat 3 383 km/l.

Ostateczne rezultaty - kategoria Prototyp

W kategorii Prototyp po raz kolejny zwyciężyła francuska drużyna z Lyceé La Joliverie, osiągając rezultat 3 382 km/l tym samym poprawiając swój zeszłoroczny wynik 3 297 km/l. Drugie miejsce zajął Uniwersytet Nauk Stosowanych z Offenburga w Niemczech, którego silnik napędzany wodorem osiągnął wynik 3 198 km/l. Na trzecim miejscu znalazła się drużyna z Uniwersytetu Paul Sabatier Insa Toulouse z wynikiem 3 036km/l.

Lycée La Joliverie zdobyła również Climate Friendly Award, nagrodę za pojazd przyjazny środowisku, osiągając rezultat 0,8 g emisji CO2/km.

Nagrodę Bosch Technical Innovation Award w tej kategorii zdobył zespół ESSTIN z Nancy we Francji. Ich ogniwo paliwowe chwalono za wydajność i elastyczność.

Drużyna ‘EcoEmotion’ z Uniwersytetu w Merserburgu i Burg Giebichenstein University of Arts Design Halle w Niemczech została uhonorowana nagrodami SKF Design Award i Autodesk Eco-design Award. Ich pojazd w kształcie rekina został zbudowany z włókien jedwabnych, drewna balsa oraz żywicy pochodzącej z naturalnych surowców, co pozwoliło na zmniejszenie wagi pojazdu oraz redukcję całkowitego zużycia paliwa.

Ostateczne rezultaty - kategoria UrbanConcept

Załoga z Holandii z De Haagse Hogeschool / TH Rijswijk Academie voor Egineering zabrała do domu pierwszą nagrodę w kategorii UrbanConcept, osiągając wynik 848 km/l jadąc swoim pojazdem napędzanym wodorem. Pozostałe dwa miejsca zajęły drużyny z Norwegii i Turcji, również jadąc pojazdami napędzanymi wodorem.

Najlepszy wynik odnotowany w przypadku silnika o spalaniu wewnętrznym osiągnęła załoga z Uniwersytetu Technicznego z Lulea ze Szwecji. Szwedzka drużyna, której silnik napędzany etanolem uzyskał wynik 299km/l, zdobyła także nagrodę Climate Change Award za wyprodukowanie najmniejszej ilości CO2, osiągając wynik 6,15 g/km i pobijając tym samym zeszłoroczny rekord w wysokości 9 g/km! Zespół zdobył także trzecią nagrodę, Bosch Technical Innovation Award, za swój system recyrkulacji gazów spalinowych, który miał ogólną wydajność na poziomie 90%.

Załoga portugalska, FEUP Porto, zajęła piąte miejsce osiągając wynik 291 km/l. Najlepiej ocenianym pojazdem UrbanConcept, napędzanym paliwem alternatywnym, został pojazd Roadrunners należący do Uniwersytetu Technicznego z Danii, który zajął w sumie ósme miejsce.

Polscy studenci w Shell Eco-marathon 2008

W Shell Eco-marathon 2008 uczestniczyły dwie polskie drużyny reprezentujące Politechnikę Warszawską. Na torze w Nogaro na starcie po raz trzeci stanęły 2 drużyny z Wydziału Mechanicznego Energetyki i Lotnictwa (MEiL). Studenci przygotowali 2 pojazdy: Kropelkę (kategoria: Prototypy) oraz Mikrusa (UrbanConcept). Pierwszy z nich napędzany był etanolem, natomiast drugi - olejem napędowym.

Mikrus po zważeniu przez sędziów niestety okazał się, za ciężki i nie został dopuszczony do startu w zawodach.Kropelka spełniła wszystkie wymogi techniczne. Jej pierwszym kierowcą była Olga Chojnacka, natomiast rezerwowym - Radek Waszkiewicz.

Po pierwszym dniu zawodów Kropelce zaliczono wynik 409 km, co dawało 56 miejsce w klasyfikacji. Drugiego dnia maratonu Kropelka, po drobnych modyfikacjach silnika o pojemności 25 cm3, zadowoliła się bardziej ubogą mieszanką. Dodatkowo studenci zainstalowali dyfuzor, który miał na celu zasysać oraz odprowadzać z powrotem do silnika niespalone resztki etanolu. Aby nie stracić żadnej kropli paliwa. Mimo wielkiej pomysłowości polskich studentów nie udało im się uniknąć pecha, podczas drugiego biegu pękła opona. Po nieoficjalnym (gdyż pojazd nie przejechał wszystkich okrążeń) przeliczeniu ilości spalonego paliwa okazało się, iż Kropelka mogłaby przejechać ponad 600 km na litrze paliwa! Gdyby wynik został uznany Polacy zajęliby pozycję w pierwszej trzydziestce.

Ostatecznie studenci ukończyli Shell Eco-marathon na 64. miejscu w klasyfikacji ogólnej i 4. wśród pojazdów napędzanych etanolem.

Mimo pewnych przeciwności losu polscy studenci nie stracili jednak zapału - "Na pewno będziemy chcieli wziąć udział w przyszłorocznym Shell Eco-marathon. Bogatsi o kolejne doświadczenia wykorzystamy wiedzę zdobytą podczas wszystkich startów w Shell Eco-marathon przy przygotowywaniu i ciągłym doskonaleniu naszych pojazdów - Kropelki oraz Mikrusa" - powiedział Radek Waszkiewicz, menadżer zespołu MEiL.