Międzynarodowym silnikiem roku 2006 okrzyknięto dziesięciocylindrową jednostkę BMW o pojemności 5 litrów. Po raz pierwszy w historii, nagrodę drugi rok z rzędu wygrywa ten sam silnik. Dodatkowo, otrzymał on nagrodę w kategorii dla najbardziej wydajnej jednostki oraz kategorii pojemnościowej. W rundzie finałowej 51 z 61 redaktorów zagłosowało na bawarskie dzieło, podkreślając przy tym w samych superlatywach swoje wrażenia. W 4999 centymetrach sześciennych ukrywa się 507 koni mechanicznych, które pozwolą w 4,7 sekundy osiągnąć na liczniku 100 km/h. Silnik ten doskonale sprawuje się w sportowych modelach BMW M5 oraz M6.
W kategorii nowego silnika nagrodę otrzymała jednostka stworzona także przez Niemców. Jest to silnik Volkswagena 1,4 TSI Twincharger montowany w nowym Golfie. Potrafi on dostarczyć ciągłej, dynamicznej mocy, bez tzw. turbo-dziury. Wydajnością można spokojnie porównywać z silnikami V10. W kategorii, której głównym przedmiotem oceny była ekonomia, wygrał hybrydowy silnik marki Toyota o pojemności 1,5 litra. Jego apetyt na paliwo utrzymuje się na poziomie 4,2 l/100km. Podczas działania silnika spalinowego, samochód osiąga moc 67 KM przy 5 tyś. obr./min. Silnik elektryczny może uzyskać nieznacznie mniejszą moc rzędu 67 KM w przedziale między 1,200 obr./min - 1,540 obr./min.
Wszystkie kategorie oraz ich zwycięzcy:
Silnik roku 2006
1. BMW 5 l V10
2. Volkswagen 1.4 l TSI
3. BMW 3 l Diesel
4. Toyota 1.5 l Hybrid
5. Volkswagen 2 l FSI Turbo
Najlepszy nowy silnik 2006
1. Volkswagen 1.4 l TSI (Golf)
2. Toyota 3.5 l V6 Hybrid (GS450h)
3. Chevrolet 7 l V8 (Corvette Z06)
Najbardziej ekonomiczny
1. Toyota Hybrid 1.5 l (Prius)
2. Honda Hybrid 1.3 l IMA (Civic)
3. Fiat-GM Diesel 1.3 l (Panda, Grande Punto, IDEA, Doblo, Lancia Ypsilon, Opel/Vauxhall Agila, Corsa Astra, Meriva, Tigra, Combo, Suzuki New Ingis)
Najbardziej wydajny
1. BMW 5 l V10 (M5, M6)
2. Ferrari 4.3 l V8 (F430)
3. Mercedes-AMG 6 l bi-Turbo (SL65, CL65, Maybach)
Silnik o pojemności poniżej 1 litra
1. Honda 1 l IMA (Insight)
2. Toyota 1 l 3-cylinder (Aygo, Yaris/Echo/Vitz, Citroen C1, Peugeot 107)
3. Ford 1 l supercharged (EcoSport)
Pojemność od 1 l do 1,4 l
1. Volkswagen 1.4 l TSI (Golf)
2. Honda Hybrid 1.3 l IMA (Civic)
3. Fiat-GM Diesel 1.3 l (Panda, Grande Punto, IDEA, Doblo, Lancia Ypsilon, Opel/Vauxhall Agila, Corsa, Astra, Meriva, Tigra, Combo, Suzuki New Ignis)
Pojemność od 1,4 l do 1,8 l
1. Toyota Hybrid 1.5 l (Prius)
2. Honda 1.8 l (Civic)
3. MINI 1.6 l Supercharged (Cooper S)
Pojemność od 1,8 l do 2,0 l
1. Volkswagen/Audi 2 l FSI Turbo (Golf GTi , Audi A3, A4, A6, Octavia, Leon)
2. Honda 2 l i-VTEC (Civic Type-R)
3. Honda 2 l (S2000)
Pojemność od 2,0 l do 2,5 l
1. Subaru 2.5 l flat four Turbo (Forester, Impreza, Saab 9-2X)
2. BMW 2.5 l (325, 525, Z4)
3. Honda Diesel 2.2 l (Civic, Accord (Europe), CR-V, FR-V)
Pojemność 2,5 l do 3,0 l
1. BMW Diesel 3 l Twin Turbo (535d)
2. BMW 3 l 6-cylinder (Z4, 330, 530, 630, 730)
3. Honda 3 l V6 Hybrid (Accord)
Pojemność od 3,0 l do 4,0 l
1. BMW 3.2 l (M3, Z4 M)
2. Toyota 3.5 l Hybrid (GS 450h)
3. Porsche 3.8 l (911)
Pojemność powyżej 4 litrów
1. BMW 5 l V10 (M5, M6)
2. Ferrari 4.3 l V8 (F430)
3. Mercedes-AMG 6 l bi-turbo (SL65, CL65, Maybach)