Pierwszych 5 sztuk pojawi się na ulicach Skelleftei już pod koniec tego roku. Wartość kontraktu to 2,5 mln euro.

W przetargu, w którym udział wzięła większość największych europejskich producentów autobusów, oferta polskiej firmy została uznana za najkorzystniejszą. Przedmiotem zamówienia było 10 dwunastometrowych autobusów typu low entry (niskowejściowych) z napędem na sprężony gaz, pozyskiwany jako produkt uboczny w procesie utylizacji odpadów komunalnych.

Solaris Urbino 12 LE dla miasta Skelleftea będzie cechować nowatorskie rozwiązanie polegające na wkomponowaniu zbiorników gazu w przedniej części dachu. Dzięki temu wysokość autobusu Solaris Urbino 12 LE nie przekroczy 3,5 metra.

Poza elementami będącymi indywidualnymi wymaganiami klienta autobusy wyposażone zostaną w tzw. pakiet skandynawski, w skład którego wchodzą m.in.: podgrzewana podłoga, dodatkowe nagrzewnice przestrzeni pasażerskiej i miejsca pracy kierowcy, podwójne oszklenie, dodatkowa izolacja, drzwi wykończone uszczelkami silikonowymi, łańcuchy na koła, automatyczny system gaśniczy, system "zimnego" startu silnika i ładowanie akumulatora.

Wyprodukowanie autobusów napędzanych bio-gazem, oznacza poszerzenie palety produktów o kolejne alternatywne źródło energii. Do tej pory w ofercie firmy Solaris oprócz tradycyjnych autobusów z silnikiem na olej napędowy, znajdowały się pojazdy napędzany sprężonym gazem ziemnym, trolejbusy, a także autobus hybrydowy z silnikami elektryczno-dieslowskimi.

Dzięki realizacji zamówienia dla Skelleftei liczba Solarisów na drogach Szwecji wzrośnie do 21. Pojazdy polskiego producenta w Szwecji obecnie jeżdżą w miejscowościach: Landskrona, Umea i Lulea.