Mitsubishi Motors Australia Limited (MMAL) i Fire Rescue Safety Australia (FRSA) połączyły siły w celu zbudowania mocno zmodyfikowanego, zwrotniejszego i bardziej uniwersalnego samochodu pożarniczego. Mitsubishi L200 (Triton) został przekształcony w nowy samochód szybkiego reagowania (RIV) FRSA - pojazd zbudowany specjalnie do szybkiego działania w szeroko pojętych sytuacjach kryzysowych.

Z możliwością wykorzystania w wielu dziedzinach, takich jak ratownictwo, leśnictwo, obrona, lotnictwo, przemysł petrochemiczny, różnego rodzaju kopalnie, samochody L200 zostały specjalnie zaprojektowane tak, aby nadrzędne znaczenie miało bezpieczeństwo pasażerów i minimalny wpływ na środowisko.

Pojazdy szybkiego reagowania (RIV - Rapid Intervention Vehicle) L200 będą wykorzystywane do operacji przeciwpożarowych w ekstremalnych warunkach z ograniczonym dostępem dla większych pojazdów np. w wielu kopalniach w całej Australii. Niewielka flota L200 będzie zbudowana zgodnie ze specyfikacjami FRSA. Obecnie zakończono produkcję pierwszego L200 RIV na bazie wersji GLX z podwójną kabiną.

Pierwszy specjalnie skonstruowany samochód pożarniczy L200 wyposażony został w umieszczone na płycie podłogowej urządzenie do wytwarzania piany za pomocą sprężonego powietrza (CAFS) Frontline, które może wyprodukować 4500 litrów piany z zaledwie 227 litrów wody. Niewymagająca napędu zewnętrznego ani silników, jednostka CAFS Frontline wykorzystuje powietrze z odpowietrzenia cylindrów zamontowanych na ramie urządzenia do wytwarzania piany i zapewnia minimalne zużycie wody do gaszenia pożarów.

Z większą liczbą samochodów L200 RIV zaplanowanych do zakupu, FRSA posiadać będzie wszechstronną flotę pojazdów, zdolnych do reagowania w najróżniejszych sytuacjach zagrożenia w skuteczny i szybki sposób.

Standardowa specyfikacja elementów bezpieczeństwa obejmuje wzmocnione nadwozie Mitsubishi RISE (Reinforced Impact Safety Evolution) z przednimi strefami zgniotu pochłaniającymi energię zderzenia oraz wzmocnionymi wspornikami i poprzeczkami bocznymi dodatkowo chroniącymi pasażerów pojazdu. Dwustopniowe poduszki powietrzne kierowcy, układ hamulcowy ABS, elektroniczny rozdział siły hamowania i napinacze pasów bezpieczeństwa stanowią wyposażenie standardowe we wszystkich wersjach z 2,5 litrowym silnikiem Diesla.