Liderem rynku ponownie została Skoda – pod koniec 2014 r. z pierwszego miejsca na podium strąciła ją Toyota.
W styczniu Skoda sprzedala 4500 swoich modeli, co dało czeskiej firmie 15,2 proc. udział w polskim rynku nowych aut.
Toyota zajęła drugie miejsce – sprzedała 3469 samochodow osobowych i dzięki temu ma 11,7 proc. udziału w naszym rynku.
Na trzecim miejscu uplasował się Volkswagen – sprzedał 2863 samochody osobowe i uzyskał udział w rynku 9,65 proc. Volkswagen jako jedyna firma z pierwszej trójki zanotował spadek sprzedaży w porównaniu ze styczniem 2014 – i to aż o 17,3 proc.
Czwartą pozycję w rankingu sprzedaży nowych aut utrzymał Opel – 2845 szt. i udział w rynku 9,59 proc.
Pierwszą piątkę zamyka KIA, która w styczniu sprzedała 2032 auta i zdobyła udział w rynku 6,85 proc. W porównaniu ze styczniem 2014 r. KIA odnotowała bardzo duży wzrost sprzedaży – o 33,2 proc.
Najbardziej popularnym modelem stycznia 2015 roku zostala Skoda Octavia – 1423 szt. zakupionych przez klientów indywidualnych i firmy.
Na drugim miejscu listy popularności jest Toyota Yaris – 1085 sprzedanych egzemplarzy.
Trzecie miejsce zajmuje Opel Corsa (model 5. generacji, wszedł do sprzedaży jesienią 2014 r.) – 1079 szt.
Na czwartym miejscu w rankingu popularności znalazła się Skoda Rapid – 1064 szt.
Pierwszą piątkę najbardziej popularnych w styczniu modeli zamyka VW Golf – 987 szt.
To ranking ogólny, okazuje się jednak, że preferencje klientów kupujących auto na firmę różnią się od preferencji klientów indywidualnych.
Najpopularniejsze modele wybierane przez firmy to: Skoda Octavia, Toyota Auris, VW Golf, Ford Focus i Skoda Rapid.
Klienci indywidualni najbardziej cenią: Opla Corsę, Toyotę Yaris, Skodę Rapid, Skodę Fabię i VW Golfa.
Wyraźnie z tego zestawienia widać, że klienci indywidualni wybierają auta mniejsze, a więc tańsze w zakupie i eksploatacji.