W starachowickich firmach można zamówić wszystko do kilkunastu modeli dawnych starów, a kilka firm potrafi nawet złożyć nowy pojazd wraz z silnikiem

Niektóre z nich zatrudniają nawet kilkadziesiąt osób. W Starachowicach należą do nich m.in. Auto Star czy Progmet. Przez ostatnich pięć lat zmontowali około 200 starów. Podobno część z nich trafiła nawet na eksport. Szef Progmentu niedawno odkupił od kieleckiej SHL zapasy blach wystarczające do zbudowania około 500 kabin. Jego zdaniem jeszcze przez pięć lat firma będzie mieć sporo zamówień.

Z produkcji części do tych ciężarówek zrezygnowano w 1999 r., po przejęciu fabryki przez koncern MAN Nutzfahrzeuge AG. Niemieckiwłaściciel wolał promować swoje wyroby. Nie był zainteresowany sprzedawaniem podzespołów, których produkcję zachowała dla siebie spółka InwestStar należąca do Grupy Zasada. Przez kilka lat w Starachowicach budowano ciężarówki z niemieckich części. A od 2006 wszystkie auta sprzedawane pod marką Star pochodzą z fabryki koncernu w austriackim Steyr.

Magazyn Centralny dostarcza głównie atestowane podzespoły na zamówienia wojskowe oraz na eksport. Jednak na rynku jest dostępnych mnóstwo zamienników produkowanych przez drobnych wytwórców z okolic Starachowic. Krajowi użytkownicy poszukują bowiem wyrobów w najniższej cenie i na ich zamówienia pracują małe firmy garażowe.

Zdaniem prezesa Cieślika dostarczaniem atestowanych podzespołów, np. elementów silnika, mogliby się zajmować dawni wielcy poddostawcy Stara, bo posiadają dokumentację techniczną. Jednak dla nich uruchomienie produkcji jest opłacalne dopiero przy dłuższych seriach. W praktyce kontynuatorami tradycji starachowickiej wytwórni stało się kilkadziesiąt prywatnych zakładów działających w pobliżu dawnej FSC.