Logo
Wiadomości
Aktualności
Auto Świat - Archiwum
Motocykle
Multimedia
Premiery
Targi samochodowe
Turystyka
Używane
Co warto kupić
Testy długodystansowe
Rankingi aut używanych
OgłoszeniaPROMOCJA
Porady
Prawo
Eksploatacja
Prawo jazdy
Kupno i sprzedaż
Wszystko o LPG
Wszystko o silniku
Testy
Porównania samochodów
Testy nowych samochodów
Klasyki
Oldtimer
Youngtimer
TV
Auto Świat PitStop
Auta bez ściemy
Auto Świat Go
Samochód Błażeja
Testy i prezentacje
Używane bez ryzyka
EV
Wiadomości
Testy
Porady
UTO
Auto Katalog
Polecamy
Sprawdź swój VIN
Poradniki zakupowe
Testy na prawo jazdy
Oferty dilerów
Auta elektryczne i hybrydowe
Dobry warsztat
Porady dla kierowców
Porady dla warsztatów
Treści premium
Auto Świat Szkoda całkowita

Szkoda całkowita

Ubezpieczyciel: wrak auta jest wart 43 tys. zł. Kupujący: damy najwyżej 11 tys. zł. Tak poszkodowani tracą pieniądze
Porady

Ubezpieczyciel: wrak auta jest wart 43 tys. zł. Kupujący: damy najwyżej 11 tys. zł. Tak poszkodowani tracą pieniądze

Autor Maciej Brzeziński
Maciej Brzeziński
Szkoda całkowita – o co chodzi i czy mogę zachować ten samochód?
Prawo

Szkoda całkowita – o co chodzi i czy mogę zachować ten samochód?

Szukasz używanego auta? Te najczęściej są po szkodzie całkowitej
Aktualności

Szukasz używanego auta? Te najczęściej są po szkodzie całkowitej

Szkoda całkowita — tego określenia nie chce usłyszeć żaden właściciel auta. Takie się jednak zdarzają, a potem wiele pojazdów po tego typu uszkodzeniach trafia na rynek wtórny. Wiemy, jakie samochody używane najczęściej są po "całce". To powinno wzbudzać podejrzenie, jednak nie musi automatycznie wykluczać konkretnego auta.

Autor Mateusz Pokorzyński
Mateusz Pokorzyński
Więcej niż co drugie auto "trafione". Te używane modele są najczęściej powypadkowe
Aktualności

Więcej niż co drugie auto "trafione". Te używane modele są najczęściej powypadkowe

Kupując nowy samochód, wybieramy model, który nam się najbardziej podoba, ewentualnie taki, który w granicach zaplanowanego budżetu oferuje najwięcej w kontekście wyposażenia czy osiągów. Z samochodami używanymi jest inaczej: najlepiej wybrać takie auto, które jest najmniej zużyte i – najlepiej – bezwypadkowe. To jednak nie takie proste: w przypadku niektórych modeli oferowanych na sprzedaż w Polsce ponad połowa ma za sobą poważny "dzwon".

Autor Maciej Brzeziński
Maciej Brzeziński
Pan Marek miał drobną stłuczkę. Uszkodzenie było niewielkie, ale nie obyło się bez problemów
Aktualności

Pan Marek miał drobną stłuczkę. Uszkodzenie było niewielkie, ale nie obyło się bez problemów

Inny kierowca uderzył w tył samochodu pana Marka podczas postoju w korku. Wina była oczywista, ale to, że sprawca się przyznał, jeszcze niczego nie oznaczało, ponieważ swoje trzeba jeszcze "wywalczyć" u ubezpieczyciela. I do pewnego momentu wyglądało na to, że wszystko pójdzie sprawnie, ale w końcu nasz czytelnik trafił na problemy. Oto jak może wyglądać droga od zgłoszenia szkody do uzyskania odszkodowania i sprzedaży uszkodzonego samochodu.

Autor Mateusz Pokorzyński
Mateusz Pokorzyński
Szkoda całkowita: czy musisz oddać swój uszkodzony samochód na złom?
Prawo

Szkoda całkowita: czy musisz oddać swój uszkodzony samochód na złom?

Problem szkody całkowitej pojawia się najczęściej, gdy nasz samochód ulegnie wypadkowi albo tylko kolizji i zgłaszamy się do ubezpieczyciela po odszkodowanie, które – tak byśmy chcieli – miałoby wystarczyć na naprawę samochodu. Jeśli po oględzinach samochodu ubezpieczyciel powie, że szkoda jest "całkowita", pojawia się problem: maleją szanse na to, że wypłata pozwoli na odbudowę auta. Jednocześnie niekoniecznie oznacza to, że jesteśmy stratni, ale często tak właśnie jest.

Autor Maciej Brzeziński
Maciej Brzeziński
Elektrykiem pojeździsz tylko do pierwszej szkody? Naprawa może być nieopłacalna
Wiadomości

Elektrykiem pojeździsz tylko do pierwszej szkody? Naprawa może być nieopłacalna

Nie łatwo o naprawę samochodu elektrycznego uszkodzonego po kolizji czy wypadku. Łukasz Kulisiewicz, ekspert Polskiej Izby Ubezpieczeń, ostrzega w rozmowie z PAP o większym ryzyku szkody całkowitej. Z perspektywy ubezpieczycieli samochody elektryczne mogą być wyraźnie droższe w naprawie niż tradycyjne samochody spalinowe.

Szkoda całkowita. Podpowiadamy, jak nie dać się oskubać
Auto Świat

Szkoda całkowita. Podpowiadamy, jak nie dać się oskubać

Choć system obowiązujących przepisów ubezpieczeniowo-recyklingowych jest dla kierowców rozbitych aut i tak skrajnie niekorzystny, niektórzy ubezpieczyciele próbują nas okraść dodatkowo. Sprawdź, jak nie dać się oskubać przy szkodzie całkowitej.

Autor Maciej Brzeziński
Maciej Brzeziński
Jakie jest ryzyko szkody całkowitej w używanym aucie? Okazuje się, że dość spore
Aktualności

Jakie jest ryzyko szkody całkowitej w używanym aucie? Okazuje się, że dość spore

Samochody używane wystawione na sprzedaż są w różnym stanie. Niestety zdarzają się pojazdy, które po kolizji otrzymały status szkody całkowitej. Specjaliści z autoDNA sprawdzili, jaka jest szansa trafienia takiego samochodu i wyszło im, że całkiem spora.

Autor Mateusz Pokorzyński
Mateusz Pokorzyński
Alarmujący raport: niemal co drugie auto używane w Polsce ma dyskwalifikujące usterki
Aktualności

Alarmujący raport: niemal co drugie auto używane w Polsce ma dyskwalifikujące usterki

Prawie połowa samochodów, które miały trafić do nowych właścicieli, nie nadawała się do sprzedaży. Powodem dyskwalifikacji był najczęściej dramatyczny stan techniczny, ale sporo aut miało też zszarganą historię (np. stwierdzoną szkodę całkowitą). To bardzo niepokojące wnioski z raportu opublikowanego przez firmę Otomoto KLIK.

Autor Krzysztof Grabek
Krzysztof Grabek
Ile kosztowały stłuczki i wypadki w 2020 r., a ile wydaliśmy na ubezpieczenia?
Aktualności

Ile kosztowały stłuczki i wypadki w 2020 r., a ile wydaliśmy na ubezpieczenia?

Polska Izba Ubezpieczeń opublikowała raport podsumowujący to, co działo się na rynku ubezpieczeniowym w ubiegłym roku. Nie brakuje w nim informacji, które powinny zainteresować kierowców. Szkody z ubezpieczeń komunikacyjnych kosztują miliardy!

Autor Piotr Szypulski
Piotr Szypulski
Niemiec oszukiwał, jak sprzedawał, czyli za granicą też mocno kręcą
Kupno i Sprzedaż

Niemiec oszukiwał, jak sprzedawał, czyli za granicą też mocno kręcą

Według wszystkich statystyk zdecydowana większość używanych samochodów importowanych do Polski pochodzi z Niemiec. Przyjęło się ogólne przekonanie, że zazwyczaj są to auta bogato wyposażone i nieźle utrzymane, a jeśli na koniec okazuje się, że ktoś w danym pojeździe skręcił licznik albo zataił wypadkową przeszłość, to podejrzenie od razu pada na polskiego pośrednika. I czasem słusznie, ale coraz częściej auta są „kręcone” w już Niemczech.

Szkoda całkowita: ubezpieczyciele napędzają złodziejski biznes, czyli chytry traci dwa razy
Prawo

Szkoda całkowita: ubezpieczyciele napędzają złodziejski biznes, czyli chytry traci dwa razy

Szkoda całkowita wbrew nazwie nie musi oznaczać całkowitego zniszczenia samochodu, a z formalnego punktu widzenia nie oznacza konieczności złomowania nawet takiego pojazdu, który naprawdę do niczego się nie nadaje. O co w tym chodzi, kto na tym zyskuje i kto traci?

Autor Maciej Brzeziński
Maciej Brzeziński
Jak się odwołać od niekorzystnej wyceny ubezpieczyciela?
Prawo

Jak się odwołać od niekorzystnej wyceny ubezpieczyciela?

Wycena szkody zależy nie tylko od tego, jak poważnie uszkodzone zostało auto i ile powinna kosztować jego naprawa. W praktyce ubezpieczyciele często stosują triki, które pozwalają im drastycznie zaniżać wysokość wypłaconego odszkodowania

Autor Maciej Brzeziński
Maciej Brzeziński
Wyjaśniamy, jak działają programy do szacowania szkód?
Eksploatacja

Wyjaśniamy, jak działają programy do szacowania szkód?

Dlaczego kalkulacje wykonywane w programach komputerowych nie są wcale obiektywne?

Autor Maciej Brzeziński
Maciej Brzeziński
Ubezpieczyciele kpią z nas w żywe oczy
Auto Świat

Ubezpieczyciele kpią z nas w żywe oczy

W najnowszym raporcie Rzecznik Ubezpieczonych o sytuacjach, gdy klient przychodzi po pieniądze do ubezpieczycieli, mówi wprost: to patologia. Komisja Nadzoru Finansowego zapowiada ucywilizowanie rynku, na co jednak poczekamy jeszcze z rok lub dłużej. Tymczasem z ubezpieczycielem można zawalczyć już dziś

Autor Maciej Brzeziński
Maciej Brzeziński
Szkoda całkowita - jak wyjść na swoje?
Auto Świat

Szkoda całkowita - jak wyjść na swoje?

Jeżeli koszt naprawy auta po wypadku przekracza jego wartość sprzed wypadku ubezpieczyciel orzeka szkodę całkowitą. W przypadku ubezpieczenia AC, czyli jeśli sprawcą wypadku jest właściciel auta, szkoda całkowita orzekana jest wtedy, gdy koszt naprawy przekroczy 70 proc. wartości auta. Gdy korzystamy z ubezpieczenia OC, czyli jesteśmy poszkodowani przez innego kierowcę, koszt naprawy auta może wynieść 100 proc. jego wartości.

Jak walczyć o odszkodowanie? Radzimy, jak nie stracić na stłuczce
Auto Świat

Jak walczyć o odszkodowanie? Radzimy, jak nie stracić na stłuczce

Szanse na to, że ubezpieczyciel sam z siebie uczciwie wyliczy i wypłaci odszkodowanie wystarczające na naprawę kilkuletniego auta w cywilizowany sposób, są niewielkie. Z drugiej strony warsztaty śrubują koszty napraw do nieakceptowalnego poziomu. Radzimy, jak nie stracić na stłuczce i walczyć o uczciwe odszkodowanie

Autor Maciej Brzeziński
Maciej Brzeziński
Szkoda całkowita czyli, ubezpieczyciele kpią z nas w żywe oczy
Prawo

Szkoda całkowita czyli, ubezpieczyciele kpią z nas w żywe oczy

Dlaczego nawet nieznacznie uszkodzone auta coraz częściej traktowane są jako szkody całkowite?

Autor Piotr Szypulski
Piotr Szypulski
Grzechy ubezpieczycieli, to nasz  problem
Prawo

Grzechy ubezpieczycieli, to nasz problem

Jeśli zapomniałeś dopełnić formalności lub przez niewiedzę podpadłeś zakładowi ubezpieczeń, bądź pewny, że skrupulatnie to wykorzysta, aby „wyrwać” od Ciebie pieniądze, i zrobi wszystko, aby zapłacić jak najmniej

Odszkodowania po szkodzie całkowitej
Aktualności

Odszkodowania po szkodzie całkowitej

Choć system obowiązujących od niedawna przepisów ubezpieczeniowo-recyklingowych jest dla kierowców rozbitych aut i tak skrajnie niekorzystny, niektórzy ubezpieczyciele próbują nas okraść dodatkowo. Efekt: niszczysz dobre, jeżdżące auto w wypadku spowodowanym przez innego kierowcę i dostajesz z jego OC pieniądze, które nie wystarczą ani na podobne auto, ani na naprawę starego.

Autor Maciej Brzeziński
Maciej Brzeziński
Kiedy szkoda będzie całkowita
Aktualności

Kiedy szkoda będzie całkowita

Jeżeli koszt naprawy auta po wypadku przekracza 70-80 proc. jego wartości, ubezpieczyciele nie chcą płacić za naprawę.

Logo
RedakcjaRegulaminPolityka prywatnościMapa serwisuReklamaO nas
Social Media:
© 2025 Ringier Axel Springer Polska sp. z o.o. Powered by Ring Publishing Developed by RAS Tech
Systematyczne pobieranie treści, danych lub informacji z tej strony internetowej (web scraping), jak również eksploracja tekstu i danych (TDM) (w tym pobieranie i eksploracyjna analiza danych, indeksowanie stron internetowych, korzystanie z treści lub przeszukiwanie z pobieraniem baz danych), czy to przez roboty, web crawlers, oprogramowanie, narzędzia lub dowolną manualną lub zautomatyzowaną metodą, w celu tworzenia lub rozwoju oprogramowania, w tym m.in. szkolenia systemów uczenia maszynowego lub sztucznej inteligencji (AI), bez uprzedniej, wyraźnej zgody Ringier Axel Springer Polska sp. z o.o. (RASP) jest zabronione. Wyjątek stanowią sytuacje, w których treści, dane lub informacje są wykorzystywane w celu ułatwienia ich wyszukiwania przez wyszukiwarki internetowe.