Rajd Orlen, znany przed laty jako Rajd Warszawski, będzie rozgrywany dopiero po raz trzeci. Mimo pozornie podobnego typu nawierzchni, trasa płockich zawodów diametralnie różni się od czerwcowego Rajdu Lotos Batic Cup. Dłuższe proste pozwolą na rozwinięcie większych prędkości i zmuszą do zachowania najwyższego poziomu koncentracji. Dodatkowym utrudnieniem może być deszczowa aura, która w ubiegłym roku sprawiła, że luźna nawierzchnia stała się bardzo śliska i zdradliwa. W porównaniu do zeszłorocznej edycji zmieniła się nieco lokalizacja odcinków specjalnych, które rozegrane zostaną tylko na północ od Płocka. Nie zabraknie za to atrakcyjnego miejskiego superoes Płock - Mostowa.

Po pięciu emocjonujących rundach Citroën Racing Trophy Polska sytuacja w czołówce punktacji cyklu jest niezwykle interesująca. Lider tabeli Marcin Dobrowolski posiada taką samą ilość punktów jak drugi w klasyfikacji Tomasz Porębski i tylko lepszy bilans miejsc w klasyfikacji generalnej poszczególnych rajdów daje mu prowadzenie. Pozostali zawodnicy w Citroënach C2-R2 MAX pozostają nieco w tyle za czołową dwójką, ale do zdobycia jest jeszcze sporo punktów i z pewnością będzie to motywowało do nie zdejmowania nogi z pedału gazu bez potrzeby. Na starcie w Płocku zabraknie kontuzjowanego Sławomira Sawickiego, a po absencji na Rajdzie Rzeszowskim do walki w CRTP powróci obrońca tytułu mistrzowskiego Jan Chmielewski.

Marcin Dobrowolski (nr 23): Zbliżający się Rajd Orlen będzie dla nas bardzo ważny i starannie przygotowujemy się do tej imprezy. Zeszłoroczna edycja pokazała, że niestety dobry wynik końcowy nie będzie zależał tylko od szybkiej i dobrej jazdy, ale również od dużego szczęścia i wytrzymałości samochodu w jeździe po koleinach i korzeniach. Mamy nadzieję że organizator wybrał twardsze trasy i znowu będziemy uczestniczyć w zaciętej rywalizacji w Citroën Racing Trophy Polska. Gorąco zapraszamy wszystkich kibiców do Płocka skąd, mamy nadzieję, wyjedziemy z dużą ilością punktów przybliżających nas do mistrzostwa.

Tomasz Porębski (nr 24): Sytuacja punktowa oraz fakt, że do zakończenia sezonu pozostały dwie eliminacje powoduje, że robi się naprawdę bardzo ciekawie. Po dwóch rundach asfaltowych teraz kolej na szutry, co prawda nie znam specyfiki tamtejszej nawierzchni, gdyż w Rajdzie Orlen pojedziemy po raz pierwszy, ale na pewno jazda sprawi nam sporo frajdy, bo C2-R2 MAX to wspaniały samochód na tego typu nawierzchnie. Założenia na ten rajd są bardzo proste, musimy cisnąć najmocniej jak potrafimy i wygrać. Oczywiście nie będzie to proste, bo reszta chłopaków z pucharu zapewne ma podobny plan, dlatego zapowiada się piękny rajd.

Ariel Piotrowski (nr 25): Po miesięcznej przerwie jaką mieliśmy od rajdu Rzeszowskiego wracamy na odcinki specjalne. Tym razem rywalizować będziemy na nawierzchni szutrowej,  zmiana nawierzchni wymusza na nas ustawienie auta pod specyfikę odcinków szutrowych. Ubiegłoroczny Rajd Orlen nie był dla mnie szczęśliwy. W tym roku jadę z Anią i oboje liczymy na dobry rezultat w Płocku. Pomimo małej liczby zgłoszeń w rajdzie, rywalizacja w Citroënach na pewno będzie interesująca. Naszym C2-R2 przyjdzie się nam zmierzyć z "Maxami" których pojawi się siedem. W tym roku szutrowym rajdem był jedynie Rajd Lotos na którym zajęliśmy trzecie miejsce w klasie, liczymy na udany występ oraz gorący doping kibiców.

Jan Chmielewski (nr 26): Po krótkiej wakacyjnej przerwie rajdowa karawana przenosi się w okolice Płocka. Rajd Orlen po swych dwukrotnych startach wspominam bardzo dobrze. Cieszę się, że przed nami właśnie ten szutrowy rajd i spodziewam się dużej dawki pozytywnych emocji. Niestety - z przyczyn technicznych nie pojawiliśmy się w Rzeszowie, ale ten czas przeznaczyliśmy na solidne przygotowanie samochodu, który został wybudowany praktycznie od podstaw. Nowe nadwozie, nowy silnik i nowe zawieszenie - mam nadzieję, że te elementy będą współdziałać niezawodnie. Wierzę w szczęśliwy przebieg tego trudnego rajdu i osiągnięcie mety na płockim rynku.

Tomasz Gryc (nr 27): Rajd Orlen to druga i zarazem ostatnia szutrowa eliminacja tegorocznych RSMP. Pierwsza eliminacja - Rajd Lotos, niestety nie wypadła dla nas pomyślnie. Mam nadzieję, że w Płocku będzie inaczej... Naszym celem jest nauka i poznanie możliwości citroena C2-R2 MAX na nawierzchni szutrowej, a jeśli przy okazji uda się zmniejszyć różnicę punktową do naszych konkurentów, będzie wspaniale! W planach treningowych mieliśmy start w Rajdzie Kormoran. Niestety nic z tego nie wyszło. Jestem jednak dobrej myśli. W rajdach asfaltowych poczyniliśmy ogromne postępy, dlaczego nie miałoby być tak na szutrach?

Szymon Kornicki (nr 29): Lubię się ścigać na nawierzchniach szutrowych, a nawet czuję się na nich pewniej niż na asfalcie, z racji tego że ścigamy się tam z nieco mniejszymi prędkościami. Lubię się ślizgać samochodem, więc szutry tym bardziej mi odpowiadają. W ramach treningu wystartowaliśmy niedawno w Rajdzie Kormoran. Testowaliśmy tam nowe nastawy, ale jestem połowicznie z tego zadowolony i przed samym Rajdem Orlen  będziemy dodatkowo testowali w okolicach Płocka, aby dostosować się do charakterystyki tamtejszych nawierzchni. Nie stawiam sobie żadnych wymagań co do wyniku - przede wszystkim chcę być na mecie, chcemy pojechać najszybciej jak potrafimy, a na jaki wynik to się przełoży, okaże się po rajdzie.

Rajd Orlen - informacje: szósta runda Rajdowych Samochodowych Mistrzostw Polski oraz runda Rajdowego Pucharu Europy FIA Strefy Centralnej. Organizatorem jest Automobilklub Polski w Warszawie. Oficjalna strona internetowa rajdu:

Nawierzchnia: szuter

Miejsce: Płock i okolice

Informacje praktyczne: Biuro rajdu zlokalizowane będzie na terenie firmy PKN Orlen w Płocku, ulica Chemików 7, w tym gdzie przewidziano również miejsce na Park Serwisowy . Ceremonia oficjalnego startu i mety odbędzie się na Starym Rynku w Płocku.

Zapoznanie z trasą: od godz. 12:00 we środę 16 września do czwartku 17 września godz. 17:00.

Odcinek testowy: piątek 18 września w godzinach od 11:00 do 15:00, lokalizacja: Bożewo.

Trasa: Całkowita długość 692,65 km. Rajd podzielono na jedenaście odcinków specjalnych, pięć pierwszego i sześć drugiego dnia zawodów. Łączna długość prób sportowych to 168,52 km.

Program szczegółowy:

Start honorowy: piątek 18 września, godz. 19:00, Płock, Rynek

Dzień I, sobota 19 września: w sumie 341,37 km, w tym 5 odcinków specjalnych (3 różne) o długości 74,36 km. Wyjazd z serwisu A od 9:30. OS1: Przez Bród (16,71 km) godz. 10:18; OS2: Dziki Bór (19,50 km); Serwis B (20 minut): 13:32; OS3: Płock - Mostowa (1,94km) 14:10; OS4: Przez Bród 2 15:16; OS5: Dziki Bór 2 16:27; Serwis C (45 minut): 18:15; wjazd do parku zamkniętego od godz. 19:20.

Dzień II, niedziela 20 września: razem 351,28 km, w tym 6 prób sportowych (3 różne) o długości 94,16 km. Dzień rozpocznie 10 - minutowy Serwis D o 8:15. OS6: Rogowo (13,21 km) 9:51; OS7: Skępe (21,77 km) 10:20; OS8: Koziołek (12,10 km) 11:19; Serwis E (20 minut): 12:45; OS9: Rogowo 2 14:31; OS10: Skępe 2 15:00; OS11: Koziołek 2 15:59; Serwis F (10 minut): 17:25. Ceremonia mety od godziny 18:10 na Rynku w Płocku.

Ciekawostki:

- w ubiegłorocznym Rajdzie Orlen kierowcy Citroënów C2-R2 (Jan Chmielewski i Marcin Dobrowolski) zajęli dwa pierwsze miejsca wśród samochodów napędzanych na przednią oś

- organizator zawodów - Automobilklub Polski obchodzi w tym roku 100-lecie istnienia.