Atrakcyjne kombi klasy wyższej ma być ciekawą propozycję na rynku i stanowić kolejny krok w odradzaniu się Saaba. Utrzymany w sportowym stylu samochód odziedziczył mogącą się podobać stylistykę sedana i pomimo, że jest to wariant bardziej praktyczny, nadwoziu nie brakuje dynamiki, m.in. za sprawą opadającego dachu i wyrazistej tylnej części z zachodzącymi na boki światłami.

Pomimo dynamicznej linii nadwozia, kombi Saaba dysponuje całkiem sporym, 527-litrowym bagażnikiem o regularnym kształcie, z podwójna podłogą i długością blisko dwóch metrów. Po złożeniu tylnych siedzeń otrzymamy płaską podłogę i maksymalną przestrzeń ładunkową o pojemności 1600 litrów.

Pod maską SportCombi będą pracować te same silniki, co w sedanie, czyli, turbodoładowane jednostki benzynowe: 1.6/180 KM, 2.0/220 KM, 2.8 V6/300 KM, oraz wysokoprężna 2.0 TiD o dwóch poziomach mocy: 160 i 190 KM. Dostępny będzie również napęd na obie osie XWD.

Przyjmowanie zamówień na Saaba 9-5 SportCombi rozpocznie się już w marcu br. Potencjalni klienci muszą jednak uzbroić się w cierpliwość, ponieważ pierwsze dostawy szwedzkiego kombi planowane są dopiero na wrzesień.