Choć zima za pasem to wcale nie znaczy, że kabriolety będą stać w garażu. Zwłaszcza takie, które mają trzyczęściowy, składany metalowy dach. W BMW M4 Cabrio po naciśnięciu przycisku w czasie poniżej 20 s – także w czasie jazdy, z prędkością do 18 km/h – można poczuć smak wolności.
Jeśli aura jednak na to nie pozwola, zawsze humor poprawi mocniejsze wciśnięcie pedału gazu. Znakomitą dynamikę temu autu gwarantuje 431-konny benzyniak TwinPower Turbo. Zapewnia nie tylko superosiągi, ale także – dzięki innowacyjnemu układowi klap – rasowe brzmienie!
Galeria zdjęć
BMW M4 Cabrio to kolejny uwodzicielski członek rodziny legendarnych aut sportowych oznaczonych literką M. Aktywny dyferencjał M w napędzanej tylnej osi poprawia trakcję i stabilność jazdy dzięki elektronicznie sterowanemu wielopłytkowemu sprzęgłu ograniczającemu uślizg mechanizmu różnicowego. Jego sterownik jest powiązany z systemem DSC (dynamiczną kontrolą stabilności), ale bierze też pod uwagę położenie pedału gazu, prędkość obrotową kół i znoszenie auta wobec obranego toru jazdy. Stopień zblokowania tylnej osi – w zakresie od 0 do 100 procent – jest ustalany odpowiednio do potrzeb w ułamku sekundy. Optymalizowanie trakcji w ten sposób zapewnia także niezrównaną stabilność jazdy w trudnych warunkach i pozwala na imponujące przyspieszenia na wyjściu z łuku.
Trzyczęściowy, składany metalowy dach BMW M4 Cabrio otwiera się lub zamyka po naciśnięciu przycisku w czasie poniżej 20 s – także podczas jazdy, z prędkością do 18 km/h.
Wyróżniające wersje M cechy to: „garb” na masce, aluminiowe koła M z podwójnymi szprychami, lusterka na podwójnych stopkach, „skrzela” M z wentylatorami Air Breathers za przednimi nadkolami, mocno wyoblone nadkola oraz polerowane, podwójne wyloty rur wydechowych.
Na szybie czołowej przed kierowcą w zależności od wybranego trybu jazdy wyświetlane są różne informacje z Head up Display.
Sterowanie dachem odbywa się przyciskiem na tunelu. Obok niego znajdują się przyciski sterujące nawiewem ciepłego powietrza na kark.
Wygodne, szerokie łopatki zmiany biegów obracają się razem z kierownicą.
Nie do pomylenia z żadną inną wersją – typowe dla M okrągłe zegary z białymi cyferblatami, skórzana kierownica M z chromowymi inkrustacjami i kontrastowymi szwami, lewarek biegów M, nakładki progowe M oraz podstawka pod lewą stopę M.
Do wyborą są trzy poziomy działania układu kierowniczego: COMFORT, SPORT i SPORT+, które pozwalają kierowcy dopasować sposób wspomagania oraz jego siłę do sytuacji oraz do osobistych gustów prowadzącego.
Pod obrotomierzem znajdują się kontrolki informujące o aktualnie wykorzystywanym programie jazdy M1 lub M2 oraz ustawieniach poszczególnych podzespołów auta.
Bagażnik kabrioletu nie należy do zbyt praktycznych, zwłaszcza po schowaniu w nim dachu – 230-370 l
Obok dźwigni zmiany biegów ulokowano przyciski zmieniające sposób działania układu kierowniczego, amortyzacji pojazdu, reakcji silnika na gaz oraz szybkości i sposobu działania skrzyni biegów.
431 KM, aż 550 Nm już przy 1850 obr./min sprawiają, że M4 po mocnym wciśnięciu pedału gazu staje się drogową rakietą. Z dwusprzęgłową skrzynią MDCT M4 Cabrio rozpędza się od 0 do 100 km/h w 4,4 s, a jego prędkość maksymalna to 250 km/h (ograniczona elektronicznie). Oprócz znakomitych osiągów dużych emocji dostarcza dźwięk pracy silnika i układu wydechowego.
Elektromechaniczny układ kierowniczy zapewnia bezpośrednie czucie samochodu, jak i precyzyjną informację zwrortną. Dzięki zintegrowanej funkcji Servotronic poziom wspomagania jest automatycznie dostosowywany do prędkości samochodu. W standardowej specyfikacji auta jest też możliwość wyboru trybów pracy układu kierowniczego.