Auto Świat Testy Porównania samochodów Ford Focus – porównanie generacji

Ford Focus – porównanie generacji

Autor Robert Rybicki
Robert Rybicki

Ten model należy do liderów europejskiego segmentu aut kompaktowych. Jak się zmieniał od 1998 roku i która generacja była najładniejsza?

Ford Focus – porównanie generacji
Zobacz galerię (3)
Auto Świat
Ford Focus – porównanie generacji

Następca Forda Escorta już od chwili premiery zdobył liczne rzesze zwolenników. Pierwsza generacja Forda Focusa skrywana była pod kodem CW170. Nazwa Focus została przejęta z koncepcyjnego modelu z 1991 o nazwie Ghia. W 1995 pojawiły się pierwsze zdjęcia szpiegowskie.

Mechanicznie Focus wyróżniał się od pozostałych modeli poprzez wyszukane, w pełni niezależne, wielopunktowe tylne zawieszenie z płaskim wahaczem ustalającym oraz ówcześnie przełomową stylizacją nadwozia, nazwaną New Edge Design. Zawieszenie dało Focusowi wiodące miejsce w swojej klasie pod względem charakterystyki prowadzenia. Auto okazało się nie tylko skokiem jakościowym, ale i wielkim hitem sprzedaży na całym świecie.

W Europie Focus I produkowany był w latach 1998-2005, w Rosji od 1998 do 2007 roku, a w Argentynie od 1998 roku do chwili obecnej. Design wyróżniał to auto na drodze, a charakterystyczne tylne światła zespolone zostały skopiowane przez kilku producentów. Przednie reflektory nie miały w sobie światła kierunkowskazów, bo te przeniesiono do zderzaka.

Druga generacja europejskiej miała premierę w 2005 roku podczas międzynarodowego salonu samochodowego w Paryżu i produkowana jest do chwili obecnej. Tym razem było mniej eksperymentów z designem. Przednia część nadwozia upodobniła się do większego Mondeo, pod klosz przednich reflektorów powróciły pomarańczowe kierunkowskazy. Światła mgłowe umieszczono w bocznych otworach zderzaka na czarnym tle. Zmodyfikowany został kształt tylnych świateł zespolonych, zmieniła się tylna szyba oraz klapa bagażnika.

Trzecia generacja po raz pierwszy zaprezentowana została w wersji pięciodrzwiowej hatchback podczas North American International Auto Show w Detroit. Tym razem producent nie przewidział istotnych różnic w wersji amerykańskiej i europejskiej. Podczas salonu samochodowego w Genewie w marcu 2010 roku miała premierę wersja kombi. Najnowszy Ford Focus III produkowany jest obecnie w Saarlouis (Niemcy), Michigan (USA) i Chongqing (Chiny).

Ford Focus – porównanie generacji
Ford Focus – porównanie generacjiŻródło: Auto Świat

Jak to zwykle bywa jest wiele różnych opinii na temat poszczególnych generacji tego samochodu. Z całą pewnością ta najnowsza wersja z nową przednią częścią nadwozia charakteryzująca się dużym wlotem powietrza chłodnicy oraz zmienionym kształtem reflektorów, a z tyłu nowymi światłami zespolonymi, które z pionu powróciły do typowej pozycji poziomej.

Obecny Ford Focus jest dłuższy od pierwszej generacji o 206 mm, szerszy o 128 mm i wyższy o 54 mm. Jego rozstaw osi wydłużono o 33 mm. Zmniejszyła się natomiast pojemność bagażnika, który z 385 litrów w drugiej generacji stracił aż 69 litrów.

Ford Focus – porównanie generacji

ModelFocus Mk3 (2011-)Focus Mk2 (2004-2010)FocusMk1 (1998-2004)różnice
Długość [mm]435843374152+21/+206
Szerokość [mm]182318391695-17/+128
Wysokość [mm]148414971430-13/+54
Rozstaw osi [mm]264826402615+8/+33
Bagażnik [l]316385350-69/-34

Źródło: auto.cz

Autor Robert Rybicki
Robert Rybicki
Powiązane tematy:
materiał promocyjny

Sprawdź nr VIN za darmo

Zanim kupisz auto, poznaj jego przeszłość i sprawdź, czy nie jest kradziony lub po wypadku

Numer VIN powinien mieć 17 znaków