Talisman kombi (Grandtour) pojawił się na rynku w połowie zeszłego roku. Do testu trafiło auto z podstawowym silnikiem benzynowym.

Renault Talisman Grandtour - nadwozie

Grandtour jest o 18 mm dłuższy od limuzyny i ma ten sam rozstaw osi. Pasażerowie zarówno z przodu, jak i z tyłu nie będą narzekać na brak przestrzeni. Bagażnik nie jest może największy w klasie (np. VW Passat Variant 650-1780 l), ale 4-osobowa rodzina bez problemu powinna zapakować się na urlop. Szkoda, że po rozłożeniu tylnych siedzeń (pociągnięciem dźwigni) powstaje niewielki próg. Duży atut to wykończenie auta – drewnopodobne panele na desce rozdzielczej dobrze wyglądają i świetnie współgrają z brązową skórzaną tapicerką. Za dobry nastrój podróżujących Talismanem odpowiada system Multi-Sense, który trybom jazdy podporządkowuje też kolorystykę nastrojowego oświetlenia (Sport – czerwony; Comfort – niebieski itd).

Renault Talisman Grandtour - silnik

150-konny motor i 7-stopniowa skrzynia dwusprzęgłowa – życzylibyśmy sobie częściej takiej podstawowej wersji! Oczywiście, wobec tej wielkości i masy pojazdu nie jest to sportowe auto, ale rozpędza się żwawo, a kabinę wzorowo wyciszono. Jedynie fabryczne spalanie wygląda niezbyt optymistycznie – w mieście nie udało się nam zejść poniżej 10 l/100 km.

Renault Talisman Grandtour - prowadzenie

Komfortowo i miękko jak w statecznej limuzynie, ale bez przesady i tendencji do bujania nadwozia.

Renault Talisman Grandtour - koszty

Testowe auto bez opcjonalnych dodatków (skórzana tapicerka, elektrycznie sterowane fotele) kosztuje 118 900 zł – o ponad 15 000 zł mniej niż porównywalny pod względem silnika i wyposażenia Passat Variant.

Renault Talisman Grandtour - to nam się podoba

Dbałość o wykończenie wnętrza, przestronność kabiny, komfort jazdy.

Renault Talisman Grandtour - to nam się nie podoba

Próg po rozłożeniu tylnej kanapy, słaba widoczność do tyłu, spore zużycie paliwa.

Renault Talisman Grandtour - naszym zdaniem

Z Talismanem najszybciej zaprzyjaźnią się ci, którzy często jeżdżą w długie trasy – auto prowadzi się komfortowo, ale i pewnie, a we wnętrzu jest cicho. Tylko miejskie spalanie mogłoby być trochę niższe.

Silnik: typ/cylindry/zawory t.benz./R4/16
Pojemnośc skokowa 1618 cm3
Moc maksymalna 150 KM/5200 obr./min.
Maks. moment. obrotowy 220 Nm/1750 obr./min.
Skrzynia biegów/napęd aut. 7b/na przednie koła
Prędkość maksymlana 209 km/h
Przyspieszenie 0-100 km/h 9,9 s
Średnie spalanie testowe 10,0 l/100 km
Pojemność bagażnika 572-1681 l
Długość/szerokość, wysokość 4866/1870/1465 mm
Rozstaw osi 2809 mm
Masa własna/ładowność 1430 kg/600 kg
Cena testowanego egz. 127 900 zł