Wnętrze
Luksusowo wykończone wnętrze okazuje się przestronne. Wysokie osoby w obu rzędach siedzeń będą miały wystarczająco miejsca na nogi oraz nad głowami. Podróż odbywa się na wygodnych fotelach z porządnym podparciem z boku. Za 9500 zł można dokupić skórzaną tapicerkę. Kierowca ma przed sobą czytelne wskaźniki, przyzwyczajenia wymaga jedynie wielość przełączników. Niektóre z nich obsługują kilka funkcji, co stanowi dodatkową trudność. Luksusowo, ale nie do końca ergonomicznie Uzyskanie poprawnej pozycji umożliwia dwupłaszczyznowa regulacja kierownicy oraz fotela. W testowanej wersji przednie siedzenia były ustawiane elektrycznie, co kosztuje dodatkowo 5365 zł. Pochwalić należy dobrą widoczność we wszystkich kierunkach. Obserwacja sytuacji za samochodem możliwa jest dzięki dużym lusterkom. Dziwi natomiast brak samościemniającego się lusterka wewnętrznego w aucie kosztującym prawie 250 tys. zł. Za to udogodnienie trzeba dopłacić 860 zł. Zaletą nadwozia jest pojemny bagażnik o regularnych kształtach. Przy wykorzystanych wszystkich siedzeniach można zmieścić 565 l bagażu, a po powiększeniu 1660 l. Za 810 zł dostępny jest system szyn i uchwytów zabezpieczających mniejsze przedmioty przed przemieszczaniem się. Jakby komuś brakowało miejsca na walizki, to w standardzie jest reling umożliwiający mocowanie boksu dachowego.
Dynamicznie przy niewielkim spalaniu
Mocnym punktem samochodu - dosłownie i w przenośni - jest jednostka napędowa. Diesel o mocy 233 KM ciągnie z łatwością do przodu kolosa ważącego ponad 2 tony. Po maksymalnym wciśnięciu gazu słychać fantastyczny dźwięk widlastej szóstki i już po 7,5 s na szybkościomierzu mamy 100 km/h. Jeszcze więcej powodów do zadowolenia daje elastyczność. Świetne czasy przyspieszeń podczas wyprzedzania to zasługa momentu obrotowego o wartości 450 Nm uzyskiwanego już przy 1400 obr./min. Przyjemność z prowadzenia podwyższa automatyczna skrzynia biegów, przełożenia zmienia precyzyjnie i bez szarpnięć. Jeżeli ktoś lubi decydować o wyborze biegu, może przełączyć skrzynię na tryb manualny. Wówczas obsługuje się ją tradycyjną dźwignią na konsoli środkowej lub łopatkami pod kierownicą. Jazda Allroadem z silnikiem Diesla ma dodatkowo tę zaletę, że samochód nie jest nadmiernie paliwożerny. Wziąwszy pod uwagę masę auta oraz osiągi, spalanie średnie na poziomie 9 l/100 km uznajemy za niskie.
Układ jezdny
Napęd na wszystkie koła oraz pneumatyczne zawieszenie to rozwiązania, które mają uczynić z allroada auto komfortowe i wszechstronne. I rzeczywiście komfort podróżowania jest wysoki. Auto bez problemu pokonuje wszelkie nierówności nawierzchni. Najlepiej robi to, gdy układ jezdny zostanie ustawiony na tryb komfortowy. Dynamicznie jeżdżący kierowcy bardziej polubią pozycję Dynamic, przy której nadwozie obniża się, a auto jeszcze lepiej trzyma się drogi podczas szybkiej jazdy na łukach. Trzeba jednak przyznać, że nawet w pozycji Comfort szybkie pokonywanie zakrętów nie objawia się niebezpiecznym zachowaniem. To m.in. zasługa tego, że powyżej 120 km/h nadwozie automatycznie obniża się o 35 mm. Jeżeli mamy do pokonania większe wyboje, zawieszenie można ustawić na pozycję Allroad. Wówczas karoseria unosi się, a prześwit wzrasta do 175 mm. Pamiętajmy jednak, że nie jest to prawdziwa terenówka i większe wyboje będą przeszkodą nie do pokonania. Stały napęd na obie osie najbardziej przydatny okazuje się, gdy ruszamy na śliskiej nawierzchni oraz na ośnieżonych podjazdach. W opanowaniu auta podczas szybkiej jazdy pomaga seryjny system ESP oraz precyzyjny układ kierowniczy. Cena samochodu jest wysoka, ale w dużej mierze rekompensują ją wyposażenie seryjne oraz przyjemność z jazdy.
Podsumowanie
Jako auto luksusowe A6 allroad sprawdza się bez problemu. Ma dobrze wykończone wnętrze, mocny i dynamiczny silnik, a komfort resorowania jest na najwyższym poziomie. Samochód okazuje się również przestronny i jak przystało na kombi, ma pojemny oraz praktyczny bagażnik. Napęd na wszystkie koła zapewnia świetne prowadzenie na śliskiej nawierzchni, a możliwość regulowania wysokości prześwitu pozwala pokonać duże wyboje. Nie ma się jednak co łudzić, nie jest to z pewnością prawdziwa terenówka i zastosowane rozwiązania nie wystarczą, by allroadem pojechać w trudny teren.