- Kombi ma być praktyczne i pakowne, ale Audi dba o to, by było też efektowne
- Bagażnik Audi A6 Avant ma objętość 565 litrów, co w zupełności wystarczy na pakunki całej rodziny. Nawet na długi wyjazd
Wprzyszłym roku czeka nas premiera najciekawszego kombi na bazie A6, czyli RS 6, a tymczasem jeździliśmy zwykłym A6 Avant. W Polsce to luksusowe kombi będzie zapewne najczęściej kupowane z mocnym dieslem – klienci, gdy już sięgają po ten model, wolą mieć auto z porządnym napędem. A6 Avant 50 TDI, pod którego maską tkwi 3-litrowy diesel V6, w teorii pali średnio ok. 5,7 l/100 km. Oczywiście, wynik ten różni się od praktyki, ale nie tak bardzo, jak można sądzić – podczas naszych jazd testowych samochód zadowalał się ok. 7 l/100 km, zaznaczamy jednak, że była to przede wszystkim jazda na trasie, miejscami zakorkowanej.
Jeśli chodzi o silniki, doskonałe podwozie, szybki 8-biegowy „automat” i napęd na cztery koła, to Audi A6 Avant nie różni się od limuzyny. Wszystko działa tu dobrze: skrzynia bez szarpnięć przekłada biegi (bo to zwykły „automat”, a nie dwusprzęgłówka), a zawieszenie dba o komfort, skutecznie amortyzując nierówności, i to mimo tego, że testowe auta poruszały się na 21-calowych kołach. Można też, kosztem wygody, wybrać tryb Sport: wówczas mierzące niemal pięć metrów kombi zachowuje się niemal jak zwinny hatchback.
Tymczasem to całkiem spora ciężarówka, bo bagażnik A6 Avant ma objętość 565 l, a po złożeniu siedzeń – aż 1680 l. Co więcej, w tej przestrzeni można zmieścić przedmioty o długości nawet dwóch metrów. Pod podłogą bagażnika znajduje się z kolei zestaw akcesoriów służących do zabezpieczenia bagażu – uchwytów mocowanych do szyn i specjalnej taśmy, która pozwala ograniczyć otwartą przestrzeń. Ciekawostką jest też oświetlenie kufra aż trzema lampkami: dwiema po bokach i jedną na pokrywie. Projektant Avanta tłumaczy, że w bagażniku poprzedniego kombi na bazie A6 było za ciemno. Czy warto kupić A6 Avant? Oczywiście, nie jest ono tak efektowne, jak Volvo V90 lub Jaguar XF, ale za to jeździ lepiej od tych rywali i ma staranniej wykończone wnętrze. To poziom Mercedesa klasy E oraz BMW serii 5, które od lat są konkurentami Audi A6.
Audi A6 Avant - to nam się podoba
Komfort jazdy, wysoka moc silnika, który spala bardzo mało oleju napędowego, bogate wyposażenie, cyfrowy kokpit, bagażnik o dużej objętości.
Audi A6 Avant - to nam się nie podoba
Kosztowne i bardzo liczne opcje, zbyt skomplikowany system multimedialny, za duże koła w testowym samochodzie.
Audi A6 Avant - naszym zdaniem
Audi A6 Avant to bardzo dobre kombi, które faktycznie ma uniwersalny charakter. W wersji z 286-konnym dieslem to idealny samochód na długie wyprawy, który na dodatek pozwoli rzadko zjeżdżać z drogi na tankowanie – 3.0 V6 spala mało oleju napędowego. A6 może jednak też pełnić funkcję auta reprezentacyjnego. Wygląda świetnie dzięki opływowej, ciekawie narysowanej sylwetce.
Audi A6 Avant - dane techniczne
Silnik | t.diesel V6 |
Pojemność | 2967 cm3 |
Moc | 286 KM/3500-4000 obr./min |
Maks. moment obrotowy | 620 Nm/2250-3000 obr./min |
Napęd/skrzynia biegów | 4x4/aut. 8-biegowa |
Przyspieszenie 0-100 km/h | 5,7 s |
Prędkość maksymalna | 250 km/h |
Długość/szerokość/wysokość | 4939/1886/1494 mm |
Masa własna | 1965 kg |
Bagażnik | 565-1680 l |
Spalanie wg producenta | 5,7 l/100 km |
Emisja CO2 | 147 g/km |
Cena | 308 200 zł |
Skomputeryzowany kokpit nie każdemu będzie odpowiadał. Tym bardziej że Audi powinno jeszcze popracować nad ergonomią, żeby ułatwić dotarcie do podstawowych funkcji.
Bagażnik ma równą podłogę i objętość 565 litrów. To sporo. Do dyspozycji są też szyny i system mocowania małych pakunków.