X1 ma być nie tylko konkurentem dla przedstawicieli innych firm, lecz także alternatywą dla klientów "jedynki", którzy chcą mieć napęd na obie osie. Kto będzie więc w grupie docelowej X1? Marketingowcy mówią o młodych rodzinach, singlach oraz osobach starszych, które nie są już obarczone dziećmi i mogą się cieszyć swoimi ciężko zarobionymi pieniędzmi. Ta grupa nabywców lubi siedzieć wysoko (bo wtedy widać wszystko znacznie lepiej), a w wyjazdach na urlop pociągnąć przyczepę kempingową i zabrać wiele rzeczy. Po prostu tańsze X3?Jeśli BMW zdecyduje się na wprowadzenie X1 do produkcji, najwcześniej nastąpi to w 2010 roku. Nowy model będzie mierzył 4,35 m długości, a więc nieznacznie więcej niż 5-drzwiowa "jedynka". Za to ma oferować więcej miejsca niż seria 3 kombi i kosztować mniej niż X3. Oferowana przestrzeń zostanie zoptymalizowana poprzez zmianę proporcji nadwozia. W porównaniu z serią 1 o 25 cm podniesiony zastanie dach. Dzięki temu powstaną warunkido bardziej wyprostowanej pozycji za kierownicą i większych możlwości transportowych, bez istotnych zmian powierzchni zabudowy. Pod wieloma względami X1 będzie jeszcze bardziej kompaktową wersją X3. Z serią 1 łączyć mają je natomiast silniki i skrzynie biegów orazelektronika. Z X3 zapożyczone zostaną m.in. osie i koła. W związku z tym pojawia się od razu temat masy. X3 2.0i waży 1740 kg, a 330xd touring zaledwie 40 kg mniej. X1 ma być znacznie lżejsze - około 1535 kg, czyli dokładnie tyle co A3 Sportback z napędem 4x4 i silnikiem 6-cylindrowym. Na podobnym poziomie mają być projektowane Audi Q3 i Mercedes GLK, ale w obu przypadkach "w podstawie" zastosowane zostaną jednostki 4-cylindrowe i napęd na jedną oś. Najprostsza wersja X1 ma kosztować w Europie Zachodniej mniej niż 30 tys. euro, czyli ok. 3,5 tys. mniej niż X3 2.0i i ponad 7 tys. niż 325xi touring. Dopłata w porównaniu z serią 1 wyposażoną w identyczny silnik wynosiłaby ok. 5 tys. euro, w zamian za co klient dostawałby bardziej wszechstronny pojazd z napędem 4x4. Najprawdopodobniej paleta silników będzie wyglądała następująco:l 1.8i, 145 KM;l 2.0i, 175 KM (skrz. man.);l 2.5si, 220 KM (man. lub 6-st. "automat");l 1.8d, 135 KM (man.);l 2.0d, 180 KM (man./aut.);l 3.0d, 231 KM (man./aut.).Z najnowszej "X5" ma pochodzić udoskonalony system napędu oraz wszelkie związane z nimelektroniczne systemy bezpieczeństwa: DSC (kontrola stabilności), HDC (hamulec górski wykorzystujący także silnik), DBC (dynamiczne wspomaganie hamulców), CBC (aktywny rozdział siły hamowania podczas pokonywania zakrętów), TSC (ESP dla przyczepy) oraz DTC (system umożliwiający sportową jazdę dopuszczający niewielkie poślizgi).Produkcja w AustriiNajprawdopodobniej wytwarzaniem samochodu zajmie się fabryka Magna w Grazu, a głównym odbiorcą mają być rynki europejskie. BMW planuje produkcję roczną na poziomie 120 tys. aut (tak jak w przypadku X3).