Auto Świat Testy Testy nowych samochodów Corvette Grand Sport – optymalny sportowiec

Corvette Grand Sport – optymalny sportowiec

Wprawdzie nie ma większej mocy, ale dzięki niższej masie Corvette stała się dynamiczniejsza niż bazowa wersja. Jednak to niejedyny atut, którym kusi odmiana Grand Sport. W jej przypadku ważna jest też możliwość wykorzystania mocy na różne sposoby

Corvette Grand Sport
Zobacz galerię (6)
Auto Bild / Auto Bild
Corvette Grand Sport

Złoty środek. Wszyscy szukają, ale tylko niektórym udaje się go znaleźć. Ludziom z Corvette powiodło się, a w tym przypadku optymalny wybór nazywa się „Grand Sport”.

Model plasuje się pomiędzy bazowym Stingrayem a Z06 z silnikiem o mocy 659 KM. W ten sposób powstał samochód, który świetnie nadaje się na wyścigowy tor, a jednocześnie dobrze sprawdza się na ulicy.

Corvette Grand Sport ma o 8,9 cm szersze nadwozie, zawieszenie z Z06, ale pod maską pracuje wolnossący silnik V8 z bazowej Corvette, o pojemności 6,2 litra. Wprawdzie moc jest taka sama, ale jednocześnie masę obniżono o 44 kg.

Do tego dochodzi świetna przyczepność. Odpowiedzialne za nią są m.in. szerokie tylne opony w rozmiarze 335/25 R 20. Samochód pewnie zachowuje się na zakrętach – trzyma się nawierzchni tak pewnie, jak guma do żucia przyklejona do szkolnej ławki.

Corvette Grand Sport - Idealnie trzyma się drogi

Kiedy opony osiągają właściwą temperaturę, przejeżdżam od zakrętu do zakrętu, żeby przekonać się, jak wiele potrafi ten model. Jednocześnie łopatkami przy kierownicy zmieniam biegi w 8-stopniowej przekładni. Dynamiczne pokonywanie zakrętów sprawia, że głowa jest mocno wciskana w boczną szybę.

To pokazuje, że na krętej drodze Grand Sport pozwala kierowcy na bardzo dużo, a jednocześnie poddaje go przeciążeniom dochodzącym do 1,2 g. Sorry, Porsche, ale pod tym względem 911 GT3 RS nie ma szans. A w końcu Niemcy za swój model chcą 181 690 euro. Tymczasem Grand Sport kosztuje mniej niż połowę tej kwoty.

LT1 (oznaczenie kodowe modelu) ma silnik, który rozwija 466 KM przy 6000 obr./min, a przy tym jego działanie zostało okraszone charakterystycznym basowym gangiem widlastej „ósemki”. Potężny moment obrotowy o wartości 630 Nm osiąga się przy 4600 obr./min. Seryjnie potężna moc jest przekazywana na tylne koła za pomocą 7-biegowej skrzyni manualnej, jednak w testowanym przez nas egzemplarzu pracowała 8-stopniowa przekładnia automatyczna.

Dzięki mocnemu silnikowi i sprawnie pracującej skrzyni Grand Sport osiąga „setkę” po 4,1 s, a można się nim rozpędzić do 290 km/h. W tej Corvette nie tyle imponują osiągi, co wszechstronność. Dzięki niej potężną moc można wykorzystać na różne sposoby.

To zasługa blokady mechanizmu różnicowego oraz regulowanych elektronicznie amortyzatorów. W zależności od nastroju kierowca może delektować się zrelaksowanym podróżowaniem lub wyżyć się na torze wyścigowym. To jest prawdziwy złoty środek.

Corvette Grand Sport – naszym zdaniem

Wszystko, co inżynierowie zastosowali w tym modelu, to topowe rozwiązania. Dzięki perfekcyjnej przyczepności można w pełni wykorzystać potencjał auta, które fenomenalnie prowadzi się na krętych drogach. Nie da się również zapomnieć o zapierającym dech w piersiach przyspieszeniu, rasowym gangu silnika oraz efektownym wyglądzie.

Corvette Grand Sport – dane techniczne

Silnikbenz. V8
Pojemność (cm3)6162
Moc przy obr./min (KM)466 przy 6000
Maks. moment obr. przy obr./min (Nm)630 przy 4600
Napędtylny
Skrzynia biegówaut. 8b
Dł./szer./wys. (mm)4492/1872/1239
Masa własna (kg)1589
Przyspieszenie 0-100 km/h (s)4,2
Prędkość maks. (km/h)290
Spalanie (l/100 km)12,4
Emisja CO2 (g/km)284
Cena od (euro)83 300
Autor Tomasz Kamiński
Tomasz Kamiński
Dziennikarz AutoŚwiat.pl
Pokaż listę wszystkich publikacji
materiał promocyjny

Sprawdź nr VIN za darmo

Zanim kupisz auto, poznaj jego przeszłość i sprawdź, czy nie jest kradziony lub po wypadku

Numer VIN powinien mieć 17 znaków