W trzy- i pięciodrzwiowych wersjach Citroena C4 podobne są jedynie przednie partie karoserii. Tył nadwozia i dach są natomiast zupełnie różne. W wersji pięciodrzwiowej styliści położyli nacisk na stworzenie samochodu dla cztero-, pięcioosobowej rodziny. Wersja trzydrzwiowa jest zaś typowym modelem dla osób młodszych, wykorzystujących tylną kanapę sporadycznie. Mankamentem tej wersji jest, jak w każdej "trzydrzwiówce", utrudniony dostęp do wnętrza. Wejście na tylną kanapę to konieczność opuszczenia miejsca przez jadącego z przodu pasażera i złożenie fotela. Jednakże nawet gdy nie używamy tylnej kanapy, jadący z przodu także odczuje dyskomfort. Powodem tego są ogromne drzwi (dłuższe o 30 cm niż w wersji pięciodrzwiowej), których otwarcie wymaga dużo większej przestrzeni na parkingu. Oczywiście możemy otworzyć drzwi, tak aby ich uchylenie zajęło tyle samo miejsca co w "pięciodrzwiówce". Jednak wówczas będzie odsłonięte wejście na tylną kanapę, ale siedzący z przodu ma zbyt wąską przestrzeń aby swobodnie wysiąść.

Kupujący wersję Coupe musza także mieć świadomość, że oryginalna stylizacja tylnej partii karoserii (klapa tylna jest zbudowana ze szklanej płaszczyzny na części dachu i pionowo opadającej małej szyby tylnej), stworzyła zjawiska których nie ma w "pięciodrzwiówce". W słoneczne dni, znaki poziome namalowane na jezdni odbijają się na szklanej części dachu i kierowca widząc je we wstecznym lusterku, ma wrażenie nagłych błysków za samochodem. W deszczowe dni pionowa szybka jest zaś zachlapana wodą zasysaną spod kół i malutka wycieraczka nie jest w stanie zmyć zabrudzeń.

Jednakże bez względu na to czy ktoś wybierze rodzinną limuzynę, czy sportowe Coupe, może oczekiwać obszernego (jak na tę klasę pojazdu) wnętrza. W stosunku do poprzedniego modelu, jakim była Xsara, pojazd urósł i obecnie rozstaw wynosi 261 cm (Xsara 254 cm), a szerokość nadwozia 177 cm (wcześniejsza wersja 171 cm). Ten większy o 7 cm rozstaw osi sprawił, że obecnie pojazd ma długość 426 cm, czyli dokładnie o 7 cm więcej niż Xsara. Zwiększenie nadwozia jest wprawdzie odczuwalne pod względem ilości miejsca we wnętrzu, ale parametry jazdy w mieście nie pogorszyły się. Zwrotność podczas manewrów na wąskich uliczkach jest identyczna jak w poprzedniej wersji, a średnica zawracania wynosi 10,7 metra.

Dużą zmianę można natomiast dostrzec podczas szybkich jazd na łukach. Podczas gdy Xsara miała rozstaw kół 144 cm (tyle samo ma np. Peugeot 206), C4 ma rozstaw kół 150 cm (tyle co Alfa 147). Warunkuje to lepszą przyczepność na zakrętach i mniejszą wrażliwość na znoszenia boczne.

Podobnie plusów i minusów można dopatrzyć się w zabudowie wnętrza. Z pewnością plusem jest zabudowa zestawu wskaźników, w formie wyświetlacza na środku deski rozdzielczej. Specjalna technologia wyświetlacza sprawia, że bez względu na fakt jazdy w słońcu, pochmurne dni czy w nocy, kierowca zawsze doskonale widzi kontrast wskazań i nie jest oślepiany przez światło wskaźnika. Ponadto wzorem z Saab’a w pojeździe zastosowano "night panel". Wystarczy tylko nacisnąć specjalny przycisk, aby wskaźniki klimatyzacji, obrotomierza i radio całkowicie zgasły, a jedynym wskazaniem były cyfry prędkościomierza.

Doskonałym rozwiązaniem (choć zauważalnym tylko podczas wypadku) jest nieruchoma środkowa część kierownicy. Dzięki temu kształt poduszki powietrznej airbag nie jest ograniczony koniecznością zapewnienia optymalnej ochrony kierowcy przy każdym ułożeniu wolantu. W C4 airbag zaprojektowano z uwzględnieniem sylwetki kierowcy, a przez to zwiększono ochronę podczas zderzenia.

W projekcie nieruchomej środkowej części kierownicy nie uniknięto jednak błędów. Optymalnym rozwiązaniem byłaby bowiem nieruchoma tylko część, gdzie zamocowano poduszkę powietrzną. Niestety w C4 wszystkie nastawy są nieruchome i mimo zapewnień producenta o wyjątkowej wygodzie rozwiązania, jeżdżący narzekali na ten układ. Jednak o ile zalety, czy minusy tego rozwiązania są indywidualnym odczuciem każdego kierowcy, to usytuowanie włącznika klaksonu nie daje powodów do sporów - jest niekorzystne. W starszych wersjach francuskich włączenie klaksonu odbywało się przyciskiem ma rączce kierunkowskazów. W każdym innym samochodzie włączenie jest albo kciukami gdy ręce są w pozycji "za piętnaście trzecia", albo na środku kierownicy i włączenie następuje wskutek uderzania w środek kierownicy. W C4 klakson jest zaś najniższym punktem na kierownicy i ... w nerwowych sytuacjach nigdy nie udało się go nacisnąć.

Jeżeli ktoś uwzględni te wszystkie odmienności, to z pewnością C4 spełni jego oczekiwania. Pomimo wagi o ponad 50 kg większej niż Xsara osiągi ma identyczne, a spalanie paliwa nieznacznie niższe. Dodatkowo plusem są większy rozstaw kół poprawiający przyczepność na zakrętach i większe wnętrze. Za plus można także uznać stylizację nadwozia. Minusem, oprócz wymienionych w tekście, jest natomiast cena wynosząca od 59400 zł (za Coupe 1,4 16v X) do 96 400 zł (za pięciodrzwiową wersję 2,0 HDI Exclusive)