Czytaj - o dość nijakim obliczu. Sprawdzała się jako auto miejskie, ale traktowana była raczej jak szara myszka, a nie gwiazda.W gamie modeli Forda Focus czy Ka były autami przełomowymi, Fiesta ciągnęła się w ogonie stylistycznych ambicji koncernu. Ostatnia generacja nie była wyjątkiem. Zaprezentowanemu w 2002 roku pojazdowi w zasadzie nic zarzucić nie można. No, może poza jednym - konkurenci stylistycznie są ładniejsi i wzbudzają większe emocje. Czyżby więc teraz firma zapatrzyła się w młodszą grupę odbiorców? Po śladach nowego MondeoPatrząc na pierwsze komputerowe wizualizacje nowego modelu, nie można oprzeć się wrażeniu, że jest to najbardziej spektakularna Fiesta od początku produkcji. Koniec z prostymi liniami i kanciastym kształtem! Ton nowej linii stylistycznej Forda nadaje Mondeo, a za podstawę do budowy posłużyła najnowsza platforma koncernu przeznaczona dla małych aut B2xx. Na tej samej płycie będzie jeździła Mazda 2, z którą Fiesta podzieli się też większością podzespołów. Tak jak obecna generacja, również najnowsze auto będzie wytwarzane w niemieckim mateczniku europejskiego Forda, w fabryce w Kolonii. Jak nietrudno się domyślić, nowa Fiesta będzie dłuższa i szersza od swojej poprzedniczki, co oczywiście spowoduje zwiększenie przestronności kabiny, jak również poziomu bezpieczeństwa biernego. Przedstawiciele Forda zapowiadają także zupełnie nowe standardy jakościowe. Znacznie agresywniejszy styl ma być obecny także w kokpicie samochodu. Oprócz wzmocnionej kabiny nowa Fiesta otrzyma w wyposażeniu standardowym czołowe, boczne i kurtynowe airbagi oraz elektroniczne systemy najnowszej generacji mające na celu wspomaganie kierowcy w kwestii bezpiecznego prowadzenia samochodu. Na tym jednak nowoczesność konstrukcji się nie kończy. Fiesta będzie pierwszym autem Forda wyposażonym w najnowszą technologię Microsoftu Sync. Dzięki niej podróż autem będzie uprzyjemniona muzyką z odtwarzacza MP3, a telefon komórkowy połączy się z zestawem głośnomówiącym w bezprzewodowej technologii Bluetooth. Przy wprowadzeniu Fiesty na rynek Ford ma oferować do wyboru 5 jednostek napędowych. 3 benzynowe motory (1.3, 1.6 oraz 1.8) mają być wyposażone w bezpośredni wtrysk paliwa SCi, a turbodiesle 1.4 i 1.6 (pochodzące ze współpracy z Peugeotem) będą miały filtry cząstek stałych. Późniejsza wersja ST z turbodoładowanego silnika 1.6 SCi ma rozwijać 170 koni. Fusion podzieli los Fiesty?A co stanie się z bazującym na Fieście Fusionem? Auto zostanie zastąpione większym pojazdem mogącym lepiej konkurować m.in. z Nissanem Note'em oraz Skodą Roomster. Najprawdopodobniej ten model będzie się nazywał B-Max.