Nadwozie/jakość

Zaletą wnętrza są dobrej jakości materiały wykończeniowe deski rozdzielczej. Nie podobała nam się tylko tandetnie wyglądająca kierownica. Przestronność jest na dobrym poziomie.

Z przodu może jedynie przeszkadzać szeroka konsola środkowa. Za to w stosunku do poprzedniczki poprawiła się ilość miejsca na nogi dla pasażerów z tyłu. Obszerne fotele zapewniają komfortową podróż i dobrze podpierają z boku.

Mocną stroną auta jest pojemny bagażnik, który łatwo można załadować dzięki dużej, wysoko unoszonej pokrywie. Szkoda, że popowiększeniu na podłodze pozostaje próg. Mocno pochylona tylna szyba utrudnia widoczność.

Układ napędowy/osiągi

Octavia z silnikiem FSI nie jest zawalidrogą, ale przyspieszenie do 100 km/h w nieco ponad 11 sekund nie zachwyca w porównaniu z konkurentami. Także elastyczność nie jest na najwyższym poziomie.

Bardzo dobrze działa skrzynia, w której przełożenia zmienia się bez haczeń nawet podczas szybkiego przełączania. Pomimo zastosowania techniki bezpośredniego wtrysku auto nie jest wzorem oszczędności i potrzebuje średnio 8,5 l paliwa na 100 km/h. W dodatku ta jednostka wymaga droższej, 98-oktanowej benzyny.

Układ jezdny/komfort

Zawieszenie Skody poprawnie przejeżdża nierówności nawierzchni, zapewniając pasażerom wysoki komfort podróżowania. Jednocześnie Octavią można dynamicznie pokonywać zakręty bez obawy o utratę stabilności.

W opanowaniu auta pomaga precyzyjnie działający układ kierowniczy, a łatwe manewrowanie na parkingu umożliwia mała średnica zawracania. Na pochwałę zasługuje odporny na fading układ hamulcowy.

Koszty/bezpieczeństwo

Zważywszy na bogate wyposażenie seryjne, cena nie jest wygórowana. Wysoki poziom ochrony podczas kolizji potwierdzają cztery gwiazdki w teście zderzeniowym Euro-NCAP.