Według badań Polacy najczęściej kupują kompakty z silnikami benzynowymi o pojemności 1,6 l i mocy ok. 100 KM. Konieczność stosowania downsizingu sprawia jednak, że takich jednostek zabraknie wkrótce w ofercie, gdyż coraz częściej są zastępowane przez doładowane benzyniaki z trzema cylindrami.
Hyundai i30 - nadwozie
W tej kategorii i30 jest niemal perfekcyjne. W obu rzędach siedzeń oferuje dużo przestrzeni, także pojemność bagażnika to dobra średnia wśród kompaktów. Zadowalająca jakość materiałów i nienaganna ergonomia sprawiają, że każdy będzie się dobrze czuł w Hyundaiu i30.
Hyundai i30 - silnik
Benzyniak mimo małej pojemności (1.0) i trzech cylindrów osiąga aż 120 KM. Imponująco wyglądają także osiągi: przyspieszenie 0-100 km/h w 11,1 s oraz średnie spalanie 5 l/100 km. Pierwsza z danych jest możliwa do osiągnięcia, choć podczas jazdy, zwłaszcza w mieście, przeszkadza pojawiająca się przez chwilę (poniżej 1500 obr./min) zwłoka w reakcji na gaz.
O wiele bardziej niepokoi w tym silniku spalanie. W mieście i podczas jazdy autostradowej (maks. 140 km/h) niełatwo zejść poniżej 9 l/100 km, w trasie podczas płynnej jazdy osiągnęliśmy zużycie na poziomie 7,4 l/100 km. Niemiło zaskoczyła nas praca skrzyni biegów. Lekko działający lewarek potrafił haczyć. Co ciekawe, w wersji z dieslem nie mieliśmy do niego uwag. Plus za dobre wyciszenie silnika.
Hyundai i30 - prowadzenie
W tej dziedzinie nie mamy zastrzeżeń. Doceniamy seryjny system autonomicznego hamowania.
Hyundai i30 - koszty
Hyundai i30 1.0 ma wysoką cenę, zbliżoną do VW Golfa 1.0 TSI.
Hyundai i30 - to nam się podoba
Przestronne wnętrze, łatwa obsługa, liczne systemy bezpieczeństwa, dobre prowadzenie, 5 lat gwarancji.
Hyundai i30 - to nam się nie podoba
Skrzynia potrafiła haczyć, dziura turbinowa, wysokie spalanie, próg w podłodze bagażnika.
Hyundai i30 - nasza opinia
Hyundai i30 z tym silnikiem jest świetny tylko na papierze Doładowany silnik i niskie spalanie w folderze stanowią zachętę do zakupu. Realnie jednak turbodziura i niemal dwukrotnie wyższe spalanie denerwowały. Polecam Hyundaia i30, ale w innej wersji.
Silnik: typ/cylindr/zawory | t.benz./R3/12 |
Pojemność | 998 cm3 |
Moc maksymlana | 120 KM/6000 obr./min |
Maks. moment obrrotowy | 171 Nm/1500-4000 obr./min |
Napęd/skrzynia biegów | przedni/manualna 6b |
Długość/szerokść/wysokość | 4340/1795/1455 mm |
Rozstaw osi | 2650 mm |
Pojemność bagażnika | 395-1301 l |
Masa własna/ładowność | 1194/606 kg |
Przyspieszenie 0-100 km/h | 11,1 s |
Prędkość maksymalna | 190 km/h |
Średnie spalanie testowe | 8,2 l/100 km |
Emisja CO2 | 115 g/km |
Cena | od 83 200 zł |