Zgrabna, proporcjonalna sylwetka Hyundaia ix55 może się podobać, choć brak jej indywidualności. Ot, po prostu kolejny typowy SUV niewzbudzający większych emocji. W standardzie ma: relingi dachowe, tylny spoiler, dwie chromowane rury wydechowe i 18-calowe alufelgi.
Znacznie bardziej interesujące jest wnętrze, które dopracowano i wykończono materiałami wysokiej jakości. Elementy drewniane, chromowane i skórzane wyglądają naprawdę solidnie, choć nie odbiegają od standardów utytułowanej konkurencji. Duża zaleta to przestronność we wszystkich trzech rzędach siedzeń (układ 2+3+2), a także łatwość ich przesuwania, składania oraz dopasowywania do aktualnych potrzeb. Po złożeniu tylnej kanapy i foteli ostatniego rzędu przestrzeń ładunkowa ma pojemność 1746 l. Klapa bagażnika otwierana jest elektrycznie.
SUV został wyposażony w automatyczną dwustrefową klimatyzację dla osób siedzących z przodu i osobną regulację temperatury dla podróżujących na tylnych siedzeniach.
Trzylitrowy silnik wysokoprężny Hyundaia ix55idealnie sprawdza się w ważącym blisko 2,2 t aucie. Potężny moment 451 Nm dostępny jest już od 1750 obr., dzięki czemu ix55 popisuje się niezłą dynamiką i elastycznością. Silnik współpracuje z 6-biegową skrzynią automatyczną, która szybko i płynnie zmienia przełożenia (można to robić także ręcznie, w trybie sekwencyjnym). Moment rozdzielany jest elektronicznie między osiami za pośrednictwem mokrego sprzęgła wielotarczowego. Można go też zblokować (przycisk na kokpicie) przy niskich prędkościach w stosunku 50:50.
Samonośne nadwozie, niezależne zawieszenie i brak reduktora sprawiają, że auto lepiej czuje się na dobrych nawierzchniach niż w terenie. Na trasie mimo dużej masy Hyundai ix55 prowadzi się pewnie i zapewnia wysoki poziom komfortu. Na szybko pokonywanych zakrętach jest stabilny, występują tylko lekkie tendencje do podsterowności. Bezpośredni układ kierowniczy zapewnia dobre wyczucie samochodu.
Hyundai oferuje swojego topowego SUV-a w jednej, bardzo bogato wyposażonej wersji. Dopłaty wymaga tylko metaliczny lakier. Cena jest wysoka, ale na tle konkurencji wydaje się atrakcyjna.