Kia Venga 1.4 CRDi - Maluch z ambicjami

Auto Świat
Należąca do koncernu Hyundaia Kia odniosła sukces rynkowy głównie dzięki cee’dowi – kompaktowemu modelowi skonstruowanemu wspólnie z i30. Również w przypadku pojazdów segmentu A obie marki ściśle współpracowały, co zostało uwieńczone bliźniaczymi Picanto oraz i10. Takie rozwiązanie pozwala na oszczędności w fazie projektowania i produkcji, ale jednocześnie powoduje, że auta konkurują z sobą. W segmencie B postanowiono jednak inaczej. Hyundai jesienią 2009 roku zaprezentował i20 – typowego przedstawiciela tej klasy. W przypadku Kii (nie licząc Soula) trzeba było poczekać rok, a i tak koncepcja zaprezentowanego na frankfurckim salonie samochodu była zgoła odmienna... Kia zbudowała auto nieco dłuższe, za to znacznie szersze i dużo wyższe niż Hyundai. Choć producent pozycjonuje Vengę jako model segmentu B, to gabarytami i przestronnością wnętrza bliżej jej do mikrovanów, takich jak Nissan Note, Citroën C3 Picasso czy Opel Meriva. Faktycznie, Venga zaskakuje dużą ilością miejsca dla pasażerów w obydwu rzędach. Z przodu kierowca dość wysoko siedzi na obszernym fotelu.

Katalog Samochodów Auto Świat