Dla Agili to bardzo dobre rozwiązanie, bowiem krytyka dotychczasowej wersji najczęściej dotyczyła stylistyki nadwozia. Jak widać na pierwszej wizualizacji komputerowej stworzonej w oparciu o szpiegowskie zdjęcia samochodu przyłapanego podczas jazd testowych w Skandynawii, designerzy Opla wyciągnęli właściwe wnioski i stworzyli auto, które ma szansę narobić trochę zamieszania w segmencie mikrovanów. Firma na razie nie ujawnia żadnych szczegółów na temat nowego modelu, wiadomo tylko, że jego pierwsza odsłona nastąpi we wrześniu podczas salonu samochodowego we Frankfurcie. Pokazany zostanie tam koncept, który po drobnych modyfikacjach trafi do produkcji seryjnej. Podobnie jak w przypadku poprzednika, tak i tym razem nowy model będzie efektem współpracy General Motors i Suzuki (mimo rozluźnienia sojuszu obydwa koncerny nadal będą wspólnie pracować nad strategicznymi projektami). Agila II oraz bliźniaczy następca Suzuki Wagon R+ powstaną na płycie podłogowej wykorzystywanej przez najnowszą generację japońskiego Suzuki Swifta. Istotną informacją jest również fakt, że ich produkcja zostanie zlokalizowana w węgierskiej fabryce Suzuki w Esztergomie, gdzie obecnie powstajejuż Swift. Oznacza to, że polska fabryka Opla skoncentruje się na produkcji Zafiry, Astry III sedan i jeszcze jednego modelu, który w ofercie firmy ma pojawić się za kilka lat. Jak wynika z wstępnych informacji, Agila II będzie minimalnie większa od poprzednika, co wpłynie na przestronność wnętrza. Charakterystyczny układ przedniego pasa z dużą niklowaną listwą na atrapie i logo sprawi, że będzie łatwo rozpoznawalna jako członek rodziny Opla.W zawieszeniuauta zastosowane zostaną kolumny resorujące z przodu i oś zespolona z tyłu. Model zostanie wyposażony w elektryczne wspomaganie układu kierowniczego. Oferta jednostek napędowych obejmie w Oplu silniki znane z obecnej generacji Agili: dwa benzynowe o pojemnościach 1,0 i 1,2 l i mocach 60 i 80 KM oraz turbodiesel 1.3 CDTI o mocy 70 KM.