Auto Świat Testy Testy nowych samochodów Opel Corsa OPC - Szybki specjalista

Opel Corsa OPC - Szybki specjalista

Autor Robert Rybicki
Robert Rybicki

Najnowsza generacja Opla Corsy jest już dostępna w topowej odmianie OPC. To już szósty model niemieckiego koncernu opracowany przez Opel Performance Center.

Opel Corsa OPC - Szybki specjalistaŻródło: Auto Świat

Doświadczenie zdobyte przy projektowaniu tych aut sprawiło, że ostatni i zarazem najmniejszy model jest najlepiej dopracowany w całej gamie. Sam wygląd samochodu wywołuje szybsze bicie serca. Faktem jest, że inżynierowie Opla nie mieli szczególnie trudnego zadania, bo już zwykła 3-drzwiowa Corsa wygląda imponująco i bardzo dynamicznie. W OPC skupiono się na dodaniu jej agresywności i sportowego zacięcia. Ciemny grill składa się z dziesiątków małych, trójkątnych elementów. Inspiracje tą figurą geometryczną znajdziemy także w kształcie obwódek reflektorów, mocowaniach lusterek bocznych, czy na umieszczonej centralnie końcówce rury wydechowej. Trójkątne są także ramiona specjalnie zaprojektowanych dla tego modelu 17-calowych felg aluminiowych (w opcji dostępne są 18-calowe). Uwagę zwracają ponadto dodatkowy spoiler dachowy, szerokie listwy progowe i charakterystyczne "skrzela" na zderzakach. Piękno w szczegółachSportowy charakter ma także wnętrze Corsy. Zastosowano tu typowe także dla innych modeli OPC chromowane obwódki wskaźników z czerwonymi wskazówkami, srebrne lub niebieskie (w zależności od wersji) listwy wykończeniowe i aluminiowe nakładki na pedały. Obszyta skórą i spłaszczona w dolnej części kierownica doskonale leży w dłoniach. Fantastycznym uzupełnieniem całości są profilowane fotele Recaro ze zintegrowanymi zagłówkami. Po zajęciu w nich miejsca można poczuć się jak w aucie wyczynowym. Zapewniają nie tylko bardzo dobre trzymanie boczne, lecz także są komfortowe. O dobre samopoczucie pasażerów, podobnie jak w "cywilnych" wersjach modelu, dbają takie dodatki jak automatyczna klimatyzacja, system audio z odtwarzaczem MP3, nawigacja satelitarna z dużym kolorowym wyświetlaczem w konsoli środkowej oraz aktywne, ksenonowe reflektory główne.Charakter zawodowcaNajwięcej przyjemności w obcowaniu z Corsą OPC zapewniają układy jezdny i napędowy. Sportowe zawieszenie zostało zestrojone przy współpracy ze specjalistami Lotus Engineering. Tysiące kilometrów na torach testowych, m.in. w hiszpańskiej Idiadzie oraz słynnym Nürburgring Nordschleife, przyniosło efekt w postaci idealnej równowagi między komfortem a niezbędną podczas szybkiej jazdy przyjemną twardością. Auto zachowuje się bardzo przewidywalnie, a montowany seryjnie układ stabilizacji toru jazdy otrzymał zmienione oprogramowanie, dzięki czemu nie przeszkadza w prowadzeniu i uruchamia się w sytuacjach granicznych. Doświadczeni kierowcy mogą go też całkowicie wyłączyć przyciskiem na kokpicie. Dodatkową zaletą samochodu jest precyzyjny układ kierowniczy z progresywnym wspomaganiem, którego przełożenie zmienia się zależnie od prędkości oraz kąta skrętu kierownicy. O ognistym charakterze Corsy decyduje silnik. Turbodoładowana jednostka benzynowa o pojemności 1,6 l osiąga moc 192 KM i maksymalny moment obrotowy 230 Nm (od 1980 do 5850 obr./min). W razie potrzeby dzięki funkcji overboost można podnieść wartość momentu o ok. 15 proc. do 266 Nm. Ma to wpływ na lepszą dynamikę. Do "setki" Corsa OPC rozpędza się w 7,2 s, co czyni ją jednym z najszybszych samochodów w segmencie B. Popisuje się też bardzo dobrą elastycznością: od 80 do 120 km/h na 5. biegu przyspiesza w 6,7 s. Zużycie paliwa na poziomie 7,9 l/100 km w cyklu mieszanym, zważywszy na parametry silnika, można uznać za umiarkowane. Najważniejsze jest jednak to, że każde wciśnięcie pedału gazu spotyka się z natychmiastową reakcją i dostarcza prawdziwej przyjemności. Do sprzedaży w Polsce Corsa wejdzie w maju. Auto dostępne będzie w kolorze niebieskim, czerwonym, czarnym lub srebrnym.{player}1173171266001.flv{/player}

Autor Robert Rybicki
Robert Rybicki
Powiązane tematy:NoweOpc
materiał promocyjny

Sprawdź nr VIN za darmo

Zanim kupisz auto, poznaj jego przeszłość i sprawdź, czy nie jest kradziony lub po wypadku

Numer VIN powinien mieć 17 znaków