Moda na wszelkiej maści SUV-y i crossovery trwa w najlepsze, a koncerny motoryzacyjne notują w tych segmentach rekordowe wzrosty sprzedaży. W Polsce już prawie co trzeci sprzedawany samochód jest zaliczany właśnie do klasy modeli sportowo-rekreacyjnych.

Z danych opracowanych przez Instytut Badań Rynku Motoryzacyjnego Samar wynika, że ubiegłym roku największą popularnością wśród klientów cieszyły się SUV-y klas: średniej niższej, małe oraz średniej, a niekwestionowaną liderką pozostała Dacia Duster, zdecydowanie wyprzedzająca Nissana Qashqaia i Hyundaia Tucsona.

Największe wzrosty zanotowano natomiast w klasie średniej, w której popyt w ciągu minionych 12 miesięcy wzrósł o prawie 54 proc. Co ciekawe, liderujące tu Volvo XC60 ze sprzedażą 4988 sztuk (+55 proc. w stosunku do roku 2016; efekt wprowadzenia nowej generacji) jest jednocześnie w ogóle najchętniej kupowanym w Polsce samochodem premium. W galerii znajdziecie drugą część przeglądu aktualnej oferty SUV-ów na polskim rynku. Jest w czym wybierać.