Auto Świat Testy Testy nowych samochodów Porsche 911 - Nowe będzie: Mocniejsze, ostrzejsze, oszczędniejsze

Porsche 911 - Nowe będzie: Mocniejsze, ostrzejsze, oszczędniejsze

Autor Robert Rybicki
Robert Rybicki

Nowa generacja Porsche 911 (991) to doskonały pretekst do świętowania. Co prawda, z huczną imprezą trzeba będzie jeszcze poczekać co najmniej do sierpnia 2011 roku, kiedy to samochód oficjalnie pojawi się na rynku, ale już teraz można zacząć się cieszyć.

Tym bardziej że kolejne 911 to naprawdę nowy model, a nie – jak miało to miejsce w przypadku obecnej wersji (997) – gruntowna modernizacja poprzednika (996). Czym zatem zaskoczy nas kolejne wcielenie ikony sportowych modeli? Auto otrzyma zupełnie nowe: platformę, zawieszenie, układ kierowniczy i hamulcowy, napęd oraz elektronikę. Stylistyka autorstwa Michaela Mauera przeszła bardziej ewolucyjne zmiany, zachowujące jednak charakter modelu, który od blisko pół wieku jest obiektem pożądania na całym świecie. Modyfikacje w detalach to:– większy o 100 mm rozstaw osi, co zaowocowało wzrostem przestronności wnętrza i lepszym rozkładem masy;– krótsze zwisy nadwozia;– mniejszy z przodu, a większy z tyłu rozstaw kół;– przednia część nadwozia z podnoszoną klapą poprawiającą bezpieczeństwo pieszych podczas zderzenia;– aktywna aerodynamika z wielozakresową regulacją. W porównaniu z obecną generacją nowa będzie nieco szersza, niższa i bardziej drapieżna. W wyglądzie nadwozia uwagę zwraca zderzak z większymi otworami wlotowymi powietrza, bardziej „muskularne” błotniki oraz światła tylne. Lusterka wsteczne przeniesiono z przednich słupków na drzwi. W planach koncernu przewiduje się zastąpienie ich małymi kamerami z opcjonalnym zoomem, z których obraz wyświetlany będzie na kolorowym ekranie na konsoli środkowej. Wpłynie to na obniżenie masy, poprawę opływu powietrza i zmniejszenie zanieczyszczeń.Konstruktorzy modelu sporo uwagi poświęcili właściwościom aerodynamicznym. Kształt nadwozia zoptymalizowano w taki sposób, by łagodził siły wznoszące i zapewniał maksymalny docisk kół do nawierzchni podczas szybkiej jazdy. Wychylający się automatycznie zależnie od prędkości tylny spoiler będzie dodatkowo wspomagany regulowanym spoilerem przednim i zamykanymi wlotami powietrza.Poruszanie się ze średnią prędkością 200 km/h wymaga odpowiednio zestrojonego układu jezdnego. W modelu 991 jego konstrukcję oparto na kolumnach MacPhersona z przodu i układzie wielowahaczowym z tyłu. Amortyzatory gazowe pozwolą na trzypoziomową regulację twardości zawieszenia. W układzie kierowniczym zrezygnowano ze wspomagania hydraulicznego na rzecz elektromechanicznego. Za dopłatą dostępne będą kompozytowe hamulce.W momencie rynkowego debiutu Porsche 911 w ofercie znajdą się dwie wersje silnikowe. W podstawowej odmianie S pod maskę auta trafi ekonomiczny bokser o pojemności 3,4 l, rozwijający moc 350 KM i moment 380 Nm. W RS źródłem napędu będzie motor 3.8 o mocy 400 KM i momencie 400 Nm. Obydwie jednostki z bezpośrednim wtryskiem paliwa współpracować będą z preselekcyjną przekładnią dwusprzęgłową (z trybem ręcznym, sekwencyjnym i automatycznym) lub 7-biegową skrzynią manualną. Później, w 2013 roku, oferta powiększy się o nowe GT, a w 2014 r. o długo oczekiwaną, surową, ale wyczynowo-sportową wersję Speedster. Podobnie jak obecna generacja, tak i nowe 911 dostępne będziew wariantach z napędem na tył lub obie osie.

Autor Robert Rybicki
Robert Rybicki
Powiązane tematy:
materiał promocyjny

Sprawdź nr VIN za darmo

Zanim kupisz auto, poznaj jego przeszłość i sprawdź, czy nie jest kradziony lub po wypadku

Numer VIN powinien mieć 17 znaków