Tym bardziej że kolejne 911 to naprawdę nowy model, a nie – jak miało to miejsce w przypadku obecnej wersji (997) – gruntowna modernizacja poprzednika (996). Czym zatem zaskoczy nas kolejne wcielenie ikony sportowych modeli? Auto otrzyma zupełnie nowe: platformę, zawieszenie, układ kierowniczy i hamulcowy, napęd oraz elektronikę. Stylistyka autorstwa Michaela Mauera przeszła bardziej ewolucyjne zmiany, zachowujące jednak charakter modelu, który od blisko pół wieku jest obiektem pożądania na całym świecie. Modyfikacje w detalach to:– większy o 100 mm rozstaw osi, co zaowocowało wzrostem przestronności wnętrza i lepszym rozkładem masy;– krótsze zwisy nadwozia;– mniejszy z przodu, a większy z tyłu rozstaw kół;– przednia część nadwozia z podnoszoną klapą poprawiającą bezpieczeństwo pieszych podczas zderzenia;– aktywna aerodynamika z wielozakresową regulacją. W porównaniu z obecną generacją nowa będzie nieco szersza, niższa i bardziej drapieżna. W wyglądzie nadwozia uwagę zwraca zderzak z większymi otworami wlotowymi powietrza, bardziej „muskularne” błotniki oraz światła tylne. Lusterka wsteczne przeniesiono z przednich słupków na drzwi. W planach koncernu przewiduje się zastąpienie ich małymi kamerami z opcjonalnym zoomem, z których obraz wyświetlany będzie na kolorowym ekranie na konsoli środkowej. Wpłynie to na obniżenie masy, poprawę opływu powietrza i zmniejszenie zanieczyszczeń.Konstruktorzy modelu sporo uwagi poświęcili właściwościom aerodynamicznym. Kształt nadwozia zoptymalizowano w taki sposób, by łagodził siły wznoszące i zapewniał maksymalny docisk kół do nawierzchni podczas szybkiej jazdy. Wychylający się automatycznie zależnie od prędkości tylny spoiler będzie dodatkowo wspomagany regulowanym spoilerem przednim i zamykanymi wlotami powietrza.Poruszanie się ze średnią prędkością 200 km/h wymaga odpowiednio zestrojonego układu jezdnego. W modelu 991 jego konstrukcję oparto na kolumnach MacPhersona z przodu i układzie wielowahaczowym z tyłu. Amortyzatory gazowe pozwolą na trzypoziomową regulację twardości zawieszenia. W układzie kierowniczym zrezygnowano ze wspomagania hydraulicznego na rzecz elektromechanicznego. Za dopłatą dostępne będą kompozytowe hamulce.W momencie rynkowego debiutu Porsche 911 w ofercie znajdą się dwie wersje silnikowe. W podstawowej odmianie S pod maskę auta trafi ekonomiczny bokser o pojemności 3,4 l, rozwijający moc 350 KM i moment 380 Nm. W RS źródłem napędu będzie motor 3.8 o mocy 400 KM i momencie 400 Nm. Obydwie jednostki z bezpośrednim wtryskiem paliwa współpracować będą z preselekcyjną przekładnią dwusprzęgłową (z trybem ręcznym, sekwencyjnym i automatycznym) lub 7-biegową skrzynią manualną. Później, w 2013 roku, oferta powiększy się o nowe GT, a w 2014 r. o długo oczekiwaną, surową, ale wyczynowo-sportową wersję Speedster. Podobnie jak obecna generacja, tak i nowe 911 dostępne będziew wariantach z napędem na tył lub obie osie.