Przyspieszenie od 60 do 100 km/h na 4. biegu zajmuje 6,4 s, a od 80 do 120 km/h na „szóstce” trwa 11,7 s. Konkurentka – Kia pro_cee’d – z mocniejszym 140-konnym dieslem okazuje się pod tym względem gorsza.

Silnik Renault należy też pochwalić za umiarkowane zużycie paliwa. Za to mniej korzystnie przedstawia się kwestia hałaśliwości jednostki napędowej. W mieście nie ma z tym problemu, ale podczas szybkiej jazdy na trasie dźwięk motoru może być uciążliwy.

Za to na plus zaliczyliśmy pracę precyzyjnej skrzyni biegów. Jej działanie jest znacznie lepsze niż w poprzedniej generacji auta.

Żeby wykorzystać w pełni możliwości napędu, niezbędne jest  odpowiednio zestrojone zawieszenie. Sztywne nastawy sprawiają, że Mégane coupé czuje się na krętych odcinkach dróg jak ryba w wodzie. Dobre prowadzenie to także zasługa precyzyjnego układu kierowniczego, lepszego niż u poprzednika. Niestety, z powodu twardego zawieszenia komfort jazdy jest niski. Wadą są też przeciętne hamulce.