Auto Świat Testy Testy nowych samochodów Renault Megane: Hatchback ze zgrabnym zakończeniem

Renault Megane: Hatchback ze zgrabnym zakończeniem

Autor Robert Rybicki
Robert Rybicki

W przypadku takich aut jak Megane coupe przestronność wnętrza czy pojemność bagażnika mają drugorzędne znaczenie. Znacznie ważniejsza jest uroda, a tej modelowi nie można na pewno odmówić. Podobać może się przede wszystkim zgrabnie zaprojektowany obły tył. Szkoda jednak, że atrakcyjna stylistyka nie współgra z bezpieczeństwem – widoczność do tyłu okazuje się niemal zerowa.W coupe przydałby się mocny silnik benzynowy, tymczasem tu mamy 130-konnego diesla. Trochę to nie pasuje do charakteru auta, ale trzeba oddać sprawiedliwość, że jednostka zabiera się do pracy z dużym animuszem. Cieszy nie tylko sprawne osiąganie setki, lecz także dobra elastyczność.

Renault Megane: Hatchback ze zgrabnym zakończeniem
Zobacz galerię (3)
Auto Świat
Renault Megane: Hatchback ze zgrabnym zakończeniem

Przyspieszenie od 60 do 100 km/h na 4. biegu zajmuje 6,4 s, a od 80 do 120 km/h na „szóstce” trwa 11,7 s. Konkurentka – Kia pro_cee’d – z mocniejszym 140-konnym dieslem okazuje się pod tym względem gorsza.

Silnik Renault należy też pochwalić za umiarkowane zużycie paliwa. Za to mniej korzystnie przedstawia się kwestia hałaśliwości jednostki napędowej. W mieście nie ma z tym problemu, ale podczas szybkiej jazdy na trasie dźwięk motoru może być uciążliwy.

Za to na plus zaliczyliśmy pracę precyzyjnej skrzyni biegów. Jej działanie jest znacznie lepsze niż w poprzedniej generacji auta.

Żeby wykorzystać w pełni możliwości napędu, niezbędne jest  odpowiednio zestrojone zawieszenie. Sztywne nastawy sprawiają, że Mégane coupé czuje się na krętych odcinkach dróg jak ryba w wodzie. Dobre prowadzenie to także zasługa precyzyjnego układu kierowniczego, lepszego niż u poprzednika. Niestety, z powodu twardego zawieszenia komfort jazdy jest niski. Wadą są też przeciętne hamulce.

Autor Robert Rybicki
Robert Rybicki
Powiązane tematy:
materiał promocyjny

Sprawdź nr VIN za darmo

Zanim kupisz auto, poznaj jego przeszłość i sprawdź, czy nie jest kradziony lub po wypadku

Numer VIN powinien mieć 17 znaków