Szybkie, ale jednocześnie obszerne, funkcjonalne auta cenią sobie osoby aktywne, uprawiające sporty, często wyjeżdżające na weekendy, korzystające z samochodu podczas urlopu.

No i oczywiście szczęśliwi posiadacze żony, co najmniej dwójki dzieci, psa, teściowej... Dla nich wszystkich Alhambra (szczególnie w wersji Sport z silnikiem 1.8 20V Turbo) będzie idealną propozycją. Najnowsza wersja Alhambry (jest to drugie wcielenie produkowanego od 1996 roku vana) pojawiła się na polskim rynku pod koniec ub. rokuW stosunku do poprzednika ma zmieniony przód (z charakterystycznym dla wszystkich modeli Seata dużym logo), inne lampy. Mocno odmienione jest wnętrze, a szczególnie deska rozdzielcza. Bogatsze jest też wyposażenie standardowe.

Alhambra, która trafiła do nas na testy, to pojazd z najwyższej półki, zarówno pod względem silnikowym, jak i wyposażenia. Pod maską pracował silnik 1.8, 20-zaworowy, na dodatek z turbodoładowaniem.

Duża moc - 150 KM oraz wysoki moment obrotowy 210 Nm zapewniają mu doskonałe przyspieszenia, elastyczność na wyższych biegach oraz wysoką prędkość maksymalną. Dość powiedzieć, że ważąca ok. 1800 kg Alhambra (z jednym pasażerem) przyspieszała do "setki" w 12,1 sekundy przy automatycznej skrzyni biegów.

Ta sama wersja ze skrzynią manualną do "setki" potrzebuje zaledwie 10,9 sekundy!). Prędkość maksymalna wersji z "automatem" wynosi 196 km/h. Do wykorzystania tylko na dobrych autostradach w Niemczech. Dobre osiągi okupione są jednak wysokim zużyciem paliwa. W jeździe miejskiej - ok. 15 litrów na 100 kmW trasie jest lepiej - nawet przy dynamicznej jeździe można zmieścić się w 10 litrach na 100 km, co w przypadku vana z tak mocnym silnikiem należy uznać za wynik przyzwoity.

Oprócz dynamicznego silnika bardzo pozytywne oceny zebrało wyposażenie Sport testowanej Alhambry. Co ono obejmuje? Właściwie łatwiej byłoby wymienić pozycje, których Alhambra nie miała, niż te, które w niej zamontowano.

Oprócz przewidzianej w tej wersji bogatej listy tzw. ekstrasów dodatkowo były także: czujniki parkowania w zderzakach, elektryczna regulacja tylnych szyb bocznych, dobry sprzęt audio, komputer pokładowy.

Jako ciekawostkę można podać, że wersja Sport ma obniżone o 25 mm zawieszenie, powiększone stabilizatory poprzeczne oraz szerokie niskoprofilowe opony w rozmiarze 215/55 R16.Jazda Alhambrą jest przyjemna, ale kierowca zasiadający po raz pierwszy za jej kierownicą musi się przyzwyczaić do długiego, mocno opadającego i niewidocznego z kabiny przoduPrzydatny wtedy jest (oferowany w opcji) pomocnik parkowania. Dzięki wysoko umieszczonym fotelom widoczność z miejsca kierowcy jest znakomita we wszystkich kierunkach, siedzenia są bardzo wygodne.

Można je przestawiać lub wyjmować, powiększając w ten sposób pojemność bagażnika. Złożone oparcia tworzą stoliki z zagłębieniami na kubki lub butelki.Na pochwałę zasługują materiały wykończeniowe.

Deska rozdzielcza bardzo przejrzysta, wykonana z wysokiej jakości plastiku, w dwóch odcieniach. Dzięki funkcjonalności wnętrza. Alhambra jest wygodna zarówno w czasie jazdy, jak też w przerwach - na postoju.