Karoseria wygląda zgrabnie, pomimo że skrywa ogromny bagażnik. Wnętrze urosło w stosunku do pierwszej generacji Octavii, dzięki czemu nawet z tyłu wysocy pasażerowie mają wystarczającą ilość miejsca. Duża liczba schowków pozwala zachować porządek w kabinie, materiały wykończeniowe są dobrej jakości, a przełączniki obsługuje się intuicyjnie. Kierowca ma dobrą widoczność. Uzyskano to dzięki nisko opuszczanym tylnym zagłówkom oraz dużym, prostokątnym lusterkom zewnętrznym.Układ na-pę-do-wy/osią-gi. Model z napędem obu osi występuje tylko z jednym benzynowym silnikiem z bezpośrednim wtryskiem paliwa o mocy 150 KM. Wyposażony w niego samochód sprawnie przyspiesza już od niskich obrotów. Zaletą silnika jest cicha praca także podczas szybkiej jazdy. Cieszy również to, że dobre osiągi nie zostają okupione nadmiernym zużyciem paliwa. Średnie zapotrzebowanie poniżej 9 l/100 km uznaliśmy za korzystne, zważywszy na wysoką moc zastosowanej jednostki oraz napęd na wszystkie koła.Układ jezd-ny/kom-fort.Zawieszenie oraz zwiększony prześwit powodują, że auto poprawnie pochłania wszelkie wyboje. Sztywny układ jezdny pozwala na pewne pokonywanie zakrętów. W konstrukcji auta wykorzystano sprzęgło Haldex. Przy dobrej przyczepności napęd przenoszony jest na koła przednie. Jeżeli te zaczynają buksować, hydrauliczne sprzęgło część mocy przenosi na tylną oś. Dzięki temu nawet na śliskiej nawierzchni samochód rusza bez problemu.Kosz-ty/bez-pie-czeń-stwo. Cena wysoka, ale rywale są drożsi. Za niemal 105 tys. zł otrzymuje się Octavię 4x4 z praktycznym nadwoziem kombi i bogatym wyposażeniem obejmującym m.in.: 4 airbagi, ABS, ESP, elektrycznie sterowane szyby i lusterka, klimatyzację, czujniki parkowania. Wysoki poziom bezpieczeństwa potwierdzają 4 gwiazdki w teście Euro-NCAP.