Nadwozie/wnętrze
Gładki i nie rzucający sie w oczy sedan z szybami drzwiowymi pozbawionymi ram nie ściąga na siebie spojrzeń innych użytkowników dróg, ale z pewnością wygląda dobrze. Samochód ma przód identyczny z odnoszącym ogromne sukcesy handlowe bratem kombi, tył zaś charakteryzuje szeroki pas odblaskowy ukrywający światła. Limuzyna ta ma 4605 mm długości, co już jest bardzo poważnym wymiarem (dla porównania - BMW serii 3: 4471 mm). Odpowiednio do długości kształtuje się przestronność wnętrza i wielkość bagażnika (455 l). Materiały użyte do wykończenia zarówno wnętrza, jak i bagażnika są świetnej jakości. Niestety, co bardziej familijne przewozy utrudni z pewnością fakt, iż tylna kanapa się nie składa, ma tylko pod podłokietnikiem rękaw na długie przedmioty, a zawiasy klapy bagażnika w całości wchodzą w głąb kufra, gniotąc bagaż. Ponadto jak na tak mocny i świetnie napędzany samochód Legacy ma śmiesznie niską ładowność (415 kg), więc urlopowiczom należałoby doradzić zaopatrzenie się w przyczepkę. Tu bowiem Legacy ma się czym pochwalić, jako że może ciągnąć przyczepę o masie 1,5 tony.
Silnik/skrzynia biegów
Subaru to samochody wyposażone w silniki o przeciwsobnym układzie tłoków, czyli boksery. Podstawową wersję Legacy także napędza taka jednostka. Ma ona dwa litry pojemności i 125 KM. Nie tryska szaleńczym temperamentem, ale bardzo skutecznie i elegancko radzi sobie z dość ciężkim (1420 kg) samochodem. Szczególnie zaś po wyposażeniu w automatyczną skrzynię biegów. Czterostopniowy automat zmienia biegi mięciutko i sprawnie, a przyśpieszenie do 100 km/h w tej wersji zabiera Legacy ledwie o 0,8 s więcej niż 156-konnej wersji 2.5 GX. W dodatku auto ma przyzwoite wymagania paliwowe - w teście zużyło nam 9,4 l/100 km.
Układ jezdny/bezpieczeństwo
Przyzwoite hamulce (39,3 m), dwie poduszki powietrzne, napęd na cztery koła - za to właśnie lubimy Subaru.
Komfort
Samochód jest wyposażony w miarę luksusowo, choć nie tylko za automatyczną skrzynię biegów, ale i za klimatyzację trzeba w Polsce dopłacić. Nie do końca dopracowane są nastawy zawieszenia, które nie lubi krótkich nierówności. Generalnie jednak komfort jazdy należy ocenić dość wysoko.
Koszty
Subaru to drogie samochody, więc i Legacy musi być drogie. Kosztuje w Polsce 99 990 zł, do tego należy doliczyć automatyczną skrzynię biegów za 5000 zł i ewentualnie metalizowany lakier za 1500 zł. Dużo pieniędzy, ale i tak taniej od na przykład Audi A4, który w dodatku nie zna ani napędu na 4 koła, ani trzyletniej gwarancji.
Podsumowanie
Niedawna operacja "ulimuzynowienia" ostatniego modelu Legacy wyszła firmie Subaru całkiem udatnie. Mimo drobnych niedociągnięć z pewnością jest to auto zgrabne, znakomite technicznie i przestronne. Można je śmiało polecić klientom żądnym luksusu.
Ocena: 4