Zbudowana na zmodernizowanej platformie Golfa różni się jednak istotnie pod względem stylistyki, a żaden z elementów nadwozia nie jest taki sam. Nowemu modelowi w tym zakresie bliżej nawet do większego Passata (wiele osób w trakcie prezentacji dało mu przydomek „baby Passat”).
Szósta generacja rodzinnego Volkswagena jest dłuższa od poprzedniej o 9 cm, z czego aż 7 cm przypadło na rozstaw osi. Zaowocowało to znacznie większą ilością miejsca we wnętrzu, zwłaszcza na tylnej kanapie, gdzie nawet wysocy pasażerowie mają sporo przestrzeni na nogi i nad głowami. Bardziej obszerny jest także 510-litrowy bagażnik (o 160 l więcej niż w Golfie). Z długością nadwozia sięgającą 4,64 m Jetta plasuje się pomiędzy BMW serii 3 (4,53 m) a Audi A4 (4,70 m).
Jakość wykończenia jest typowa dla Volkswagena. Przejęta z Golfa tablica rozdzielcza ma miękkie, przyjemne w dotyku plastiki, a centralne miejsce na konsoli środkowej zajmuje duży wyświetlacz systemu audio. Za dopłatą dostępna będzie nawigacja z ekranem dotykowym.
W zawieszeniu Jetty zastosowano kolumny resorujące (MacPherson) z przodu i układ wielowahaczowy z tyłu (w wersji amerykańskiej – belka skrętna). Jego dość sztywna charakterystyka zapewnia wysoki komfort jazdy, a auto zachowuje się stabilnie i przewidywalnie. Zaletami modelu są ponadto precyzyjny i bezpośredni układ kierowniczy z elektromechanicznym wspomaganiem oraz bardzo dobre wyciszenie wnętrza.
Źródłem napędu Jetty będzie jeden z czterech silników benzynowych o mocach od 105 do 200 KM lub diesle: 105 i 140 KM. W obydwu grupach w ofercie znajdą się ekologiczne wersje BlueMotion (1.2 TSI i 1.6 TDI) z systemem Start-Stop, układem odzyskiwania energii kinetycznej i oponami o niskich oporach toczenia. Odmiana 1.2 TSI zadowala się średnio tylko 5,3 l benzyny na 100 km, natomiast 1.6 TDI na tym dystansie zużywa zaledwie 4,1 l oleju napędowego.
Podczas jazd testowych do dyspozycji mieliśmy 140-konnego diesla z 6-biegową skrzynią DSG. Ta wersja, z uwagi na korzystny stosunek osiągów do ekonomiki jazdy (średnie spalanie 5,3 l/100 km), powinna cieszyć się zasłużoną popularnością wśród klientów. Pełną specyfikację cenową i wyposażeniową Jetty poznamy na początku 2011 r.
PODSUMOWANIE - Jetta ma z pewnością duży potencjał. Ten elegancki sedan z przestronnym wnętrzem zaoferuje wysoki komfort jazdy i duży wybór jednostek napędowych. Na razie kwestią otwartą pozostaje cena, ale patrząc na dotychczasową politykę koncernu i poprzednią generację modelu, która także produkowana była w Meksyku, można oczekiwać zbliżonego pułapu, tj. od ok. 70 tys. zł za wersję podstawową z silnikiem 1.2 TSI o mocy 105 KM.