Najnowsza generacja bestselleru Toyoty (18 mln sztuk w niespełna 50 lat) jest podobna do poprzedniej. Nadal ma długie na ponad 5 m nadwozie i 1,5-metrową pakę. Tylko reflektory ze światłami do jazdy dziennej LED, inny grill i zderzak zdradzają, że coś się w niej zmieniło. Pierwsze wrażenie jest jednak mylne, bo w rzeczywistości zmian jest niemało.
Rama w nowym modelu jest o 20 proc. sztywniejsza, wzmocniono również konstrukcję skrzyni ładunkowej. Jej burty są mocniejsze i wyższe niż w poprzedniku. Wraz z modyfikacją zawieszenia zwiększyły się zdolności transportowe. Ładowność wzrosła do ponad 1 tony, a uciąg holowanej przyczepy wynosi aż 3,2 t.
Toyota Hilux - asystenci jak w osobówce
Choć w tylnym zawieszeniu nadal stosuje się resory piórowe, wyraźnie wzrósł komfort. To nie tylko kwestia zmiany charakterystyki podwozia, lecz także zastosowania systemu ograniczającego wzdłużne kołysanie i podskakiwanie pojazdu. Wygodę podróżowania podniosły także nowe fotele, system dostępu bezkluczykowego i 7-calowy ekran dotykowy multimediów. Poprawiono prowadzenie, ale jego precyzja pozostała typowa dla pikapa.
Bardziej ekologiczny nowy silnik o mocy 150 KM, wyposażony w inną turbinę, jest bardziej elastyczny, a dzięki modyfikacjom skrzyni automatycznej (start-stop) – także oszczędniejszy. O bezpieczeństwo dba teraz 7 airbagów oraz kilka systemów asystujących kierowcę (Toyota Safety Sense).
Toyota Hilux - mocna w terenie
W zależności od nawierzchni kierowca może wybrać jeden z trzech trybów pracy napędu: H2 (szosowy na tył), H4 (szosowy 4x4) oraz L4 (terenowy 4x4 z reduktorem). Na grząskiej drodze można wspomóc się blokadą tylnego mechanizmu różnicowego. W terenie pomaga także elektronika: aktywna kontrola trakcji (A-TRC), wsp. zjazdu ze wzniesienia (DAC) i wsp. ruszania pod górę (HAC).
Toyota Hilux - nasza ocena: dużo zmian na korzyść
Nowa jakość we wnętrzu, elektroniczni asystenci, wyższy komfort, a przy tym lepsze parametry auta, pomocne w pracy i w terenie, robią duże wrażenie. Nowy Hilux pokazuje w jakim kierunku ewoluują pikapy. Już nie są wyłącznie wołami roboczymi, a są wygodne i bezpieczne.
Toyota Hilux 2.4 D-4D SR5 - dane techniczne
Silnik: typ/cylindry/zawory | t.diesel/R4/16 |
Pojemność skokowa | 2393 cm3 |
Moc maksymalna | 150 KM/3400 obr./min. |
Maks. moment obrotowy | 400 Nm/1600-2000 obr./min. |
Przyspieszenie 0-100 km/h | 12,8 s |
Prędkość maksymalna | 170 km/h |
Średnie spalanie | 7,2 l/100 km |
Skrzynia biegów/napęd | automatyczna 6-biegowa/4x4 |
Wymiary skrzyni ładunkowej | 1490/1070/470 mm |
Długość/szerokość/wysokość | 5330/1855/1815 mm |
Rozstaw osi | 3085 mm |
Gwarancja mech./perforacyjna | 3 lata lub 100 tys. km/12 lat |
Przeglądy | co 15 tys. km lub rok |
Cena podst. testowanej wersji | 154 974 zł |
Cena egz. po doposażeniu | 178 580 zł |
.