Specjaliści z centrum w Dagenham skonstruowali i wyprodukowali dla Forda jeden z najdroższych silników w segmencie. Jak do tej pory ośmiocylindrowa jednostka o pojemności 3,6 litra jest jednym z najbardziej rozwiniętych technologicznie produktów. Jego moc szacowana jest na 270 koni mechanicznych, a maksymalny moment obrotowy to 640Nm. Obudowa została wykonana z lekkiego stopu żelaza przez co zachowuje moc i ciszę podczas pracy.  Planowana produkcja wynosi 25 tysięcy sztuk rocznie. Jego montaż rozpocznie się już teraz, lecz będzie montowany w pojazdach dopiero pod koniec tego roku. Nowa jednostka będzie składana na tej samej linii produkcyjnej co zbierająca pochlebne opinie sześciocylindrowa jednostka 2,6 l stosowana w samochodach marki Jaguar, Land Rover, Peugeot oraz Citroen.

Inwestycja w produkcję nowej jednostki napędowej pochłonęła 12,2 milionów funtów, co dołożyło się do całkowitej sumy wynoszącej 644,2 milionów funtów, które wydano by rozwijać centrum doskonalenia silników.

Obiekt w Dagenham jest jednym z najbardziej zaawansowanych miejsc produkcji silników w Wielkiej Brytanii. Zbudowano w nim nowoczesną halę montażową, w której filtruje się powietrze, aby zminimalizować występowanie pyłków kurzu zawieszonych w powietrzu, które mogłyby wpłynąć na jakość złożonych technicznie jednostek. Takie rygory są konieczne do produkcji systemów common-rail, a także turbosprężarek. Centrum zostało otwarte w 2003 roku, zatrudniając dziś 2,350 inżynierów oraz operatorów. W tym roku zostanie tam wyprodukowanych 700 tysięcy silników. Zaplanowana produkcja jednostek wysokoprężnych o pojemności 1,4 l i 1,6 l w przyszłym roku ma pozwolić na uzyskanie wyniku miliona egzemplarzy.