W zeszłym roku Land Cruiser przeszedł lifting nadwozia. Najwięcej zmian można dostrzec w przedniej jego części. Maska znalazła się na większej wysokości, grill stał się bardziej monumentalny, a światła większe i smuklejsze. Wkroczyła do nich również nowoczesność, bo reflektory główne doczekały się technologii LED. Diody zastosowano także w światłach do jazdy dziennej. Nowy jest kształt zderzaka oraz osadzonych w nim świateł przeciwmgielnych. Zmiany w części tylnej są bardziej dyskretne i ograniczają się do nowych kloszy lamp oraz powiększonej chromowanej listwy dzielącej optycznie klapę na dwie części. Wzbogacono wybór i poprawiono jakość materiałów używanych do wykończenia wnętrza, które zyskało na praktyczności.
Zobacz także
- Toyota Land Cruiser
- Toyota Land Cruiser
- Zobacz więcej
Ramowa konstrukcja Land Cruisera, reduktor, blokada dyfra centralnego i tylnej osi sprawiają, że Toyota nadzwyczaj dzielnie radzi sobie w terenie. W nowym wcieleniu dostała dodatkowe wsparcie. Zawieszenie jest dostępne ze stabilizatorami o zmiennej sztywności (standardw Invincible), które gwarantują znaczny wykrzyż kół w terenie. W pokonywaniu przeszkód pomagają układy elektroniczne. A-TRC rozdziela moment osobno na każde koło, a Multi Terrain Select pozwala na wybór najlepszego programu do pokonywania konkretnego podłoża. Elektronika konfiguruje układy samochodu do jazdy po błocie i piasku, kamieniach, muldach, szutrach i skałach oraz samych skałach. Stałą prędkość w terenie utrzymuje Crawl Control, cenne wsparcie dla kierowców bez offroadowego doświadczenia.
Zmiany w podwoziu poprawiły stabilność na szosie. Nie należy jednak spodziewać się po LC zwinności gokarta. Ramowa konstrukcja i zawieszenie ustawione pod kątem komfortu sprawiają, że samochód pokonuje nierówności z lekkim bujaniem, a wysokie nadwozie lubi pochylać się w zakrętach. Przy większych prędkościach układ kierowniczy mógłby mieć mniejszą siłę wspomagania.
Testowany Land Cruiser był wyposażony w silnik Diesla o poj. 3 l i tylko z czterema cylindrami. Motor współpracował z 5-biegową przekładnią automatyczną. Jego 190 koni nie czyni z ciężkiego wozu demona prędkości, ale 420 Nm momentu osiągane już przy1600 obr./min pozwala na sprawną jazdę nawet z pełnym obciążeniem. Ponadto Toyota oferuje moduł PowerBoost w cenie 5000 zł. Moc rośnie wówczas do 225 KM, a moment do 500 Nm.
Galeria zdjęć
Zmiany w podwoziu poprawiły stabilność Land Cruisera podczas jazdy na szosie.
Zmiany z tyłu są dyskretne - nowe klosze lamp oraz powiększona chromowana listwa dzieląca optycznie klapę na dwie części.
Maska przestylizowanego Land Cruisera znalazła się na większej wysokości, grill stał się bardziej monumentalny, a reflektory większe i smuklejsze.
Układ A-TRC jest w stanie rozdzielić moment osobno na każde z kół pojazdu.
Ramowa konstrukcja Land Cruisera, reduktor, blokada dyfra centralnego i tylnej osi sprawiają, że Toyota nadzwyczaj dzielnie radzi sobie w terenie.
Wzbogacono wybór i poprawiono jakość materiałów wykończeniowych we wnętrzu Toyoty.
Pokrętło sysyemu Multi Terrain Select pozwala na wybór najlepszego programu do pokonywania konkretnego podłoża
Układa stabilizacji toru jazdy ESP można dezaktywować.
Rzadziej używane przełączniki zgrupowano w dolnej części deski rozdzielczej po lewej stronie kolumny kierowniczej.
Dodatkowe fotele wersji 7-osobowej po złożeniu tworzą równą podłogę bagażnika.
Dodatkowe fotele mają elektryczny mechanizm składania i rozkładania.