Auto Świat Używane Co warto kupić Ford Fusion 1.4 - zawodzą głównie drobiazgi

Ford Fusion 1.4 - zawodzą głównie drobiazgi

Autor Andrzej Jedynak
Andrzej Jedynak

Bliski krewny Fiesty oferuje nieco więcej miejsca niż typowe auto segmentu B. W wersji z benzyniakiem 1.4 nie ma co liczyć na dobre osiągi, ale za to wydatki na serwis też nie są wysokie

Ford Fusion 1.4Żródło: Auto Świat / Archiwum

Ford Fusion to auto, które trudno jednoznacznie sklasyfikować. Jest skrzyżowaniem hatchbacka i kombi z nieco większym prześwitem, ale ma też cechy minivana. Zadebiutował w 2002 r. i trzy lata później przeszedł lifting. Dziś egzemplarze z początku produkcji można kupić za niecałe 10 000 zł. Czy jednak Fusion to trwały samochód? Jak sprawdza się podczas eksploatacji?

Mały Ford powstał na bazie płyty podłogowej oraz podzespołów mechanicznych Fiesty, choć jego nadwozie dość wyraźnie urosło (na długości i wysokości przybyło po ok. 10 cm). Z powiększonych rozmiarów skorzystać można we wnętrzu – bagażnik jest duży, w stosunku do Fiesty zyskacie aż 67 l.

Niestety, producent nie zdecydował się na podwyższenie funkcjonalności kabiny – jedyna ciekawostka to możliwość złożenia oparcia przedniego fotela (większość wersji). Od silnika 1.4 dynamiki wymagać nie można, ale to dobra jednostka. Czas potrzebny na uzyskanie „setki” to – według pomiarów – 13,8 s. Spalanie? Od 6 do 10 l/100 km.

Ford Fusion - na te pozdespoły trzeba zwrócić uwagę

Pod względem mechaniki Fusion ideałem nie jest, zastrzeżenia można mieć też do jakości wykończenia (np do odpadającej listwy drzwi!).

Oględziny warto zacząć od nadwozia – ślady korozji widać zarówno w podwoziu, jak i na krawędziach drzwi. Nie jest to duży kłopot, ale trzeba mieć go na uwadze. Na szczęście w przypadku benzyniaka 1.4 (w przeciwieństwie do diesla!) większość usterek da się tanio usunąć (nawet w ASO). Często szwankuje układ zapłonowy (m.in. cewki), a także elektronika. Wycieki płynu? Winna będzie pewnie pompa wodna (napędzana paskiem akcesoryjnym; koszt zakupu 250 zł) lub nieszczelna obudowa termostatu.

Ford Fusion 1.4 - ceny części

Filtr powietrza od 38 zł
Filtr oleju od 18 zł
Klocki hamul. (przód) od 120 zł
Tarcze hamul. (przód) od 250 zł
Sprzęgło (kpl.)** od 580 zł
Napęd rozrządu (kpl.)*** od 380 zł
Amortyzatory tylne (kpl.) od 390 zł
Reflektor od 280 zł

*ceny dotyczą nieoryginalnych części do Fusiona 1.4/80 KM dostępnych poza ASO; **tarcza, docisk i łożysko; ***z pompą wody

Ford Fusion 1.4 - serwis

Olej silnikowy co 20 tys. km
Filtr powietrza co 60 tys. km
Filtr przeciwpyłkowy co 20 tys. km
Płyn hamulcowy co 2 lata
Płyn chłodzący co 10 lat
Świece zapłonowe co 60 tys. km
Olej w skrzyni biegów bez okres. wym.
Napęd rozrządu co 160 tys. km**

*podstawowy przegląd co roku lub co 20 tys. km; **do lipca 2005 r. co 10 lat, potem zalecany interwał czasowy skrócono do 8 lat.

Ford Fusion 1.4 - dane techniczne

Silnik – typ/cylindry/zawory benz./R4/16
Pojemność skokowa (cm3) 1388
Moc maks. (KM/obr./min) 80/5700
Maks. moment (Nm/obr./min) 124/3500
Skrzynia biegów/napęd man. 5/przedni
Poj. zbiornika paliwa (l) 45
Masa własna/ładowność (kg) od 1070/535
Rozstaw osi (mm) 2485
Wymiary (dł./szer./wys.; mm) 4020/1721/1534
Przyspieszenie 0-100 km/h (s) 14,0
Prędkość maksymalna (km/h) 163
Zużycie paliwa (wg EU; l/100 km) 8,5/5,3/6,5

Ford Fusion 1.4 - nasza opinia

Do zalet Fusiona zaliczamy bez wątpienia niezłą przestrzeń we wnętrzu, rozsądne spalanie i przyzwoite koszty. Na minus zapisujemy sporą listę możliwych usterek i ograniczoną funkcjonalność.

Autor Andrzej Jedynak
Andrzej Jedynak
materiał promocyjny

Sprawdź nr VIN za darmo

Zanim kupisz auto, poznaj jego przeszłość i sprawdź, czy nie jest kradziony lub po wypadku

Numer VIN powinien mieć 17 znaków