Czy jednak w ogóle interesować się tym autem? Tak, szczególnie jeśli szukacie pojazdu do jazdy na co dzień, z rozsądnymi kosztami eksploatacji i napraw. Pod względem trwałości zadbana Astra III nadal wypada całkiem przyzwoicie, a jeśli już coś się zepsuje, to zwykle można liczyć na rozsądne ceny zamienników (duży wybór!) i robocizny (prosta budowa).

No, może poza kilkoma wyjątkami, jak np. problem z manualną skrzynią biegów M32 (kłopoty z łożyskowaniem) – w tym wypadku tanio nie będzie. Z benzyniaków do codziennej jazdy polecamy wolnossący motor 1.6 o mocy 115 KM (na pasku rozrządu) lub też 1.8/125 bądź 140 KM, natomiast z turbodiesli – wersję 1.9 CDTI, najlepiej w 8-zaworowej odmianie (120 KM), alternatywnie 16-zaworową wersję tego silnika (150 KM).