Czy jednak w ogóle interesować się tym autem? Tak, szczególnie jeśli szukacie pojazdu do jazdy na co dzień, z rozsądnymi kosztami eksploatacji i napraw. Pod względem trwałości zadbana Astra III nadal wypada całkiem przyzwoicie, a jeśli już coś się zepsuje, to zwykle można liczyć na rozsądne ceny zamienników (duży wybór!) i robocizny (prosta budowa).

No, może poza kilkoma wyjątkami, jak np. problem z manualną skrzynią biegów M32 (kłopoty z łożyskowaniem) – w tym wypadku tanio nie będzie. Z benzyniaków do codziennej jazdy polecamy wolnossący motor 1.6 o mocy 115 KM (na pasku rozrządu) lub też 1.8/125 bądź 140 KM, natomiast z turbodiesli – wersję 1.9 CDTI, najlepiej w 8-zaworowej odmianie (120 KM), alternatywnie 16-zaworową wersję tego silnika (150 KM).

Polecane silniki: 1.6, 1.8, 1.9 CDTI

Opel Astra III - plusy

Duża oferta na rynku, świetna dostępność zamienników, rozsądne koszty eksploatacji, udany diesel 1.9.

Opel Astra III - minusy

Wyeksploatowanie wielu egzemplarzy, dużo aut poflotowych, problemy ze skrzynią manualną (M32).

Dane techniczne 1.6 1.8 1.9 CDTi
Silnik – typ, liczba zaworów benz. R4/16 benz. R4/16 t.diesel R4/8
Układ rozrządu  DOHC DOHC OHC
Rodzaj napędu rozrządu pasek pasek pasek
Pojemność skokowa (cm3) 1598 1796 1910
Moc maks. (kW/KM/obr./min) 85/115/6000 103/140/6300 88/120/3500
Mak­s. mo­m. ob­r. (Nm/obr./min) 155/4000 175/3800 280/2000
Prędkość maksymalna (km/h)* 191 208 194
Przyspieszenie 0-100 km/h (s)* 11,7 10,2 10,5
Spalanie (l/100 km)** 8,9/5,4/6,7 10,1/6,0/7,5 7,7/5,0/6,0

Nasza ocena: 3+