Czy jednak w ogóle interesować się tym autem? Tak, szczególnie jeśli szukacie pojazdu do jazdy na co dzień, z rozsądnymi kosztami eksploatacji i napraw. Pod względem trwałości zadbana Astra III nadal wypada całkiem przyzwoicie, a jeśli już coś się zepsuje, to zwykle można liczyć na rozsądne ceny zamienników (duży wybór!) i robocizny (prosta budowa).
No, może poza kilkoma wyjątkami, jak np. problem z manualną skrzynią biegów M32 (kłopoty z łożyskowaniem) – w tym wypadku tanio nie będzie. Z benzyniaków do codziennej jazdy polecamy wolnossący motor 1.6 o mocy 115 KM (na pasku rozrządu) lub też 1.8/125 bądź 140 KM, natomiast z turbodiesli – wersję 1.9 CDTI, najlepiej w 8-zaworowej odmianie (120 KM), alternatywnie 16-zaworową wersję tego silnika (150 KM).
Polecane silniki: 1.6, 1.8, 1.9 CDTI
Opel Astra III - plusy
Duża oferta na rynku, świetna dostępność zamienników, rozsądne koszty eksploatacji, udany diesel 1.9.
Opel Astra III - minusy
Wyeksploatowanie wielu egzemplarzy, dużo aut poflotowych, problemy ze skrzynią manualną (M32).
Silnik – typ, liczba zaworów | benz. R4/16 | benz. R4/16 | t.diesel R4/8 |
Układ rozrządu | DOHC | DOHC | OHC |
Rodzaj napędu rozrządu | pasek | pasek | pasek |
Pojemność skokowa (cm3) | 1598 | 1796 | 1910 |
Moc maks. (kW/KM/obr./min) | 85/115/6000 | 103/140/6300 | 88/120/3500 |
Maks. mom. obr. (Nm/obr./min) | 155/4000 | 175/3800 | 280/2000 |
Prędkość maksymalna (km/h)* | 191 | 208 | 194 |
Przyspieszenie 0-100 km/h (s)* | 11,7 | 10,2 | 10,5 |
Spalanie (l/100 km)** | 8,9/5,4/6,7 | 10,1/6,0/7,5 | 7,7/5,0/6,0 |
Nasza ocena: 3+