Druga i chyba jak na razie ostatnia generacja „trojaczków z Kolina”. Citroen C1 to bliźniaczy model Peugeota 108 i Toyoty Aygo II – z japońskiego auta pochodzi dość udany silnik 1.0, natomiast 1.2 PureTech to jednostka PSA.
Do większości zastosowań w zupełności wystarczy mniejszy motor, poza tym – w przeciwieństwie do 1.2 PureTech, w którym może dojść np. do problemów ze strzępiącym się paskiem rozrządu (po 2018 r. usterka jest znacznie rzadsza), znane są też przypadki luzu osiowego na wale korbowym – jest to napęd raczej bezobsługowy.
Jakość plastików i tworzyw adekwatna do ceny.Źródło: Auto Świat
Wersja 1.0 nie nadaje się do wyścigów na 1/4 mili, ale w mieście się sprawdzi. Zwłaszcza że C1 to auto lekkie i zwinne (mała średnica zawracania), więc w ciasnych uliczkach czuje się najlepiej. Problem może stanowić ubogie wyposażenie części aut, z rezerwą lepiej podchodzić do skrzyni zautomatyzowanej (ETG).
Citroen C1 - usterki karoserii
Pierwsza generacja Citroena C1 potrafiła zardzewieć, w drugiej jest o wiele lepiej, niemniej warto zajrzeć pod auto i zweryfikować stan podwozia i wydechu.
Citroen C1 - usterki elektryki
Prosta konstrukcja plus zazwyczaj ubogie wyposażenie, oznaczają przeważnie brak poważnych usterek.
Citroen C1 - usterki układu napędowego
Wersja 1.2 ma słabe punkty (pasek rozrządu, znamy przypadki, gdy na wale pojawił się luz wzdłużny – dotyczy głównie aut z początku produkcji), nie każdy serwis będzie też chciał zająć się zautomatyzowaną skrzynią ETG.
Citroen C1 - zawieszenie
Tak jak z elektryką – prosta budowa oznacza stosunkowo niskie koszty. Nawet gdy coś trzeba naprawić, rachunek nie jest wysoki.
Citroen C1 - dane techniczne
Nadwozie | hatchback 3d i 5d |
Wymiary | 3466/1620/1460 mm |
Rozstaw osi | 2340 mm |
Pojemność bagażnika | 196-780 l |
Silniki | |
1.0 12V | 68 KM |
1.0 12V | 72 KM |
1.2 PureTech | 82 KM |
Napęd | na przód |
Citroen C1 - eksploatacja
- Wymiana oleju silnikowego co 25-30 tys. km
- Wymiana filtra przeciwpyłkowego co 25-30 tys. km (występuje tylko w wersjach z klimatyzacją)
- Wymiana filtra powietrza co 50-60 tys. km
- Wymiana świec zapłonowych co 60 tys. km
- Wymiana płynu hamulcowego co 2 lata
- Wymiana płynu chłodzącego co 5 lat
- Wymiana napędu rozrządu co 150-175 tys. km (w 1.2 PureTech), w odmianie 1.0 – łańcuch.
Citroen C1 - nasza ocena 4+