Auto jest w miarę nowoczesne, często dobrze wyposażone i wciąż może się podobać. Przyspieszenie jest całkiem niezłe (0-100 km/h w 8,3 s), ale musisz pamiętać o tym, że jednostka najlepiej czuje się powyżej 4000 obr./min, a krótka skrzynia plus kiepskie wyciszenie oznacza, że C2 średnio nadaje się do jazdy autostradą.
Główne problemy małego Citroëna to: rdza, drobne niedomagania silnika (np. hałasują popychacze) i zapalające się losowo kontrolki i komunikaty o błędach. Korozji szukaj przede wszystkim na górnej części tylnej klapy oraz na podwoziu i progach (zwłaszcza pod nakładkami). Uwaga: wiele egzemplarzy po kolizjach.
Polecane silniki: 1.6
Plusy
Niezła dynamika, dość prosta konstrukcja i udany silnik, bogate wyposażenie wielu egzemplarzy.
Minusy
Korozja, często paskudnie trzeszczy wnętrze, hałasuje klapa bagażnika, bardzo twarde zawieszenie.
Dane techniczne | 1.6 |
---|---|
Silnik – typ, liczba zaworów | benz. R4/16 |
Układ rozrządu | DOHC |
Rodzaj napędu rozrządu | pasek |
Pojemność skokowa (cm3) | 1587 |
Moc maks. (kW/KM/obr./min) | 90/122/6500 |
Maks. mom. obr. (Nm/obr./min) | 143/3750 |
Prędkość maksymalna (km/h)* | 202 |
Przyspieszenie 0-100 km/h (s)* | 8,3 |
Spalanie (l/100 km)** | 9,4/5,4/6,9 |
Nasza ocena: 4-