Auto jest w miarę nowoczesne, często dobrze wyposażone i wciąż może się podobać. Przyspieszenie jest całkiem niezłe (0-100 km/h w 8,3 s), ale musisz pamiętać o tym, że jednostka najlepiej czuje się powyżej 4000 obr./min, a krótka skrzynia plus kiepskie wyciszenie oznacza, że C2 średnio nadaje się do jazdy autostradą.

Główne problemy małego Citroëna to: rdza, drobne niedomagania silnika (np. hałasują popychacze) i zapalające się losowo kontrolki i komunikaty o błędach. Korozji szukaj przede wszystkim na górnej części tylnej klapy oraz na podwoziu i progach (zwłaszcza pod nakładkami). Uwaga: wiele egzemplarzy po kolizjach.

Polecane silniki: 1.6

Plusy

Niezła dynamika, dość prosta konstrukcja i udany silnik, bogate wyposażenie wielu egzemplarzy.

Minusy

Korozja, często paskudnie trzeszczy wnętrze, hałasuje klapa bagażnika, bardzo twarde zawieszenie.

Dane techniczne 1.6
Silnik – typ, liczba zaworów benz. R4/16
Układ rozrządu  DOHC
Rodzaj napędu rozrządu pasek
Pojemność skokowa (cm3) 1587
Moc maks. (kW/KM/obr./min) 90/122/6500
Mak­s. mo­m. ob­r. (Nm/obr./min) 143/3750
Prędkość maksymalna (km/h)* 202
Przyspieszenie 0-100 km/h (s)* 8,3
Spalanie (l/100 km)** 9,4/5,4/6,9

Nasza ocena: 4-