Choć od debiutu Fiesty VI minęło już ponad 10 lat, auto nadal kusi stylem, dobrymi właściwościami jezdnymi, często jest też bogato wyposażone, ale... jeśli szukacie auta miejskiego ze względnie dużą ilością miejsca na kanapie, to raczej nie ten adres.
Do spokojnej miejskiej jazdy polecamy podstawowe silniki benzynowe 1.25 czy też 1.4, które – co ważne – dość dobrze wypadają pod względem trwałości. Jeśli oczekujecie niezłej dynamiki, poszukajcie odmiany 1.6/120 KM.
Zwolennikom diesli polecamy wersję 1.6 TDCi – pali niewiele więcej od 1.4, a zapewnia lepszą dynamikę i uchodzi za solidniejszy napęd. A skoro poruszyliśmy temat trwałości, to choć Fiesta VI nie jest wzorcem pod tym względem, to jednak wiele napraw przeprowadzicie za rozsądne pieniądze. Także relacja ceny do wieku jest atutem miejskiego Forda. Uważajcie: sporo aut odpicowanych, dużo rozbitków z importu.
Polecane silniki: 1.25, 1.4, 1.6, 1.6 TDCi
Plusy
Szeroka oferta rynkowa, niezła ogólna trwałość, rozsądne koszty eksploatacji, atrakcyjna relacja ceny do wieku.
Minusy
Dużo aut po firmach (spore przebiegi), przeciętna ilość miejsca z tyłu, awaryjne jednostki EcoBoost.
Silnik – typ, liczba zaworów
|
benz. R4/16
|
benz. R4/16
|
benz. R4/16
|
Układ rozrządu
|
DOHC
|
DOHC
|
DOHC
|
Rodzaj napędu rozrządu
|
pasek
|
pasek
|
pasek
|
Pojemność skokowa (cm3)
|
1242
|
1388
|
1596
|
Moc maks. (kW/KM/obr./min)
|
60/82/5800
|
71/96/5750
|
88/120/6000
|
Maks. mom. obr. (Nm/obr./min)
|
114/4200
|
128/4200
|
152/4050
|
Prędkość maksymalna (km/h)*
|
168
|
175
|
193
|
Przyspieszenie 0-100 km/h (s)*
|
13,3
|
12,2
|
9,9
|
Spalanie (l/100 km)**
|
7,5/4,6/5,7
|
7,5/4,6/5,7
|
7,9/4,7/5,9
|
Nasza ocena: 4+