Choć od debiutu Fiesty VI minęło już ponad 10 lat, auto nadal kusi stylem, dobrymi właściwościami jezdnymi, często jest też bogato wyposażone, ale... jeśli szukacie auta miejskiego ze względnie dużą ilością miejsca na kanapie, to raczej nie ten adres.

Do spokojnej miejskiej jazdy polecamy podstawowe silniki benzynowe 1.25 czy też 1.4, które – co ważne – dość dobrze wypadają pod względem trwałości. Jeśli oczekujecie niezłej dynamiki, poszukajcie odmiany 1.6/120 KM.

Zwolennikom diesli polecamy wersję 1.6 TDCi – pali niewiele więcej od 1.4, a zapewnia lepszą dynamikę i uchodzi za solidniejszy napęd. A skoro poruszyliśmy temat trwałości, to choć Fiesta VI nie jest wzorcem pod tym względem, to jednak wiele napraw przeprowadzicie za rozsądne pieniądze. Także relacja ceny do wieku jest atutem miejskiego Forda. Uważajcie: sporo aut odpicowanych, dużo rozbitków z importu.

Polecane silniki: 1.25, 1.4, 1.6, 1.6 TDCi

Plusy

Szeroka oferta rynkowa, niezła ogólna trwałość, rozsądne koszty eksploatacji, atrakcyjna relacja ceny do wieku.

Minusy

Dużo aut po firmach (spore przebiegi), przeciętna ilość miejsca z tyłu, awaryjne jednostki EcoBoost.

Dane techniczne 1.25 1.4 1.6
Silnik – typ, liczba zaworów benz. R4/16 benz. R4/16 benz. R4/16
Układ rozrządu  DOHC DOHC DOHC
Rodzaj napędu rozrządu pasek pasek pasek
Pojemność skokowa (cm3) 1242 1388 1596
Moc maks. (kW/KM/obr./min) 60/82/5800 71/96/5750 88/120/6000
Mak­s. mo­m. ob­r. (Nm/obr./min) 114/4200 128/4200 152/4050
Prędkość maksymalna (km/h)* 168 175 193
Przyspieszenie 0-100 km/h (s)* 13,3 12,2 9,9
Spalanie (l/100 km)** 7,5/4,6/5,7 7,5/4,6/5,7 7,9/4,7/5,9

Nasza ocena: 4+