Oceniając Focusa głównie przez pryzmat tych jednostek napędowych, można go polecić. Dlaczego? Ponieważ niezajeżdżone (uwaga: dużo aut poflotowych), regularnie serwisowane i z rozsądnym przebiegiem egzemplarze nie powinny przysparzać dużych problemów.
A jeśli nawet coś zawiedzie, naprawy nie są drogie. Do tego cena jest całkiem atrakcyjna – sporo ofert w przedziale 17-20 tys. zł. Nowsze, bardziej zaawansowane silniki wykonane w technice downsizingowej, serii EcoBoost (1.0 R3, 1.6 i 2.0 R4), właśnie w Focusie III zmagały się z poważnymi awariami, np. w R3 pękały głowice, w R4 – bloki. Do mocnych stron modelu zaliczamy ogromną liczbę wariantów (nadwozia, silniki, skrzynie biegów) i ciekawe wersje wyposażeniowe.
Polecane silniki: 1.6, 1.6 i 2.0 tdci
Plusy
Atrakcyjna relacja ceny do wieku, dobre walory użytkowe, udane diesle, rozsądne koszty napraw.
Minusy
Problematyczne silniki EcoBoost, dużo aut pofirmowych (duże przebiegi, wyeksploatowanie).
Silnik – typ, liczba zaworów | benz. R4/16 | t.diesel R4/8 | t.diesel R4/16 |
Układ rozrządu | DOHC | OHC | DOHC |
Rodzaj napędu rozrządu | pasek | pasek | pasek |
Pojemność skokowa (cm3) | 1596 | 1560 | 1997 |
Moc maks. (kW/KM/obr./min) | 77/105/6000 | 84/115/3600 | 103/140/3750 |
Maks. mom. obr. (Nm/obr./min) | 150/4000 | 270/1750-2500 | 320/1750-2750 |
Prędkość maksymalna (km/h)* | 187 | 193 | 207 |
Przyspieszenie 0-100 km/h (s)* | 12,3 | 10,9 | 8,9 |
Spalanie (l/100 km)** | 8,0/4,7/5,9 | 5,1/3,7/4,2 | 6,3/4,2/5,0 |
Nasza ocena: 4