Oceniając Focusa głównie przez pryzmat tych jednostek napędowych, można go polecić. Dlaczego? Ponieważ niezajeżdżone (uwaga: dużo aut poflotowych), regularnie serwisowane i z rozsądnym przebiegiem egzemplarze nie powinny przysparzać dużych problemów.

A jeśli nawet coś zawiedzie, naprawy nie są drogie. Do tego cena jest całkiem atrakcyjna – sporo ofert w przedziale 17-20 tys. zł. Nowsze, bardziej zaawansowane silniki wykonane w technice downsizingowej, serii EcoBoost (1.0 R3, 1.6 i 2.0 R4), właśnie w Focusie III zmagały się z poważnymi awariami, np. w R3 pękały głowice, w R4 – bloki. Do mocnych stron modelu zaliczamy ogromną liczbę wariantów (nadwozia, silniki, skrzynie biegów) i ciekawe wersje wyposażeniowe.

Polecane silniki: 1.6, 1.6 i 2.0 tdci

Plusy

Atrakcyjna relacja ceny do wieku, dobre walory użytkowe, udane diesle, rozsądne koszty napraw.

Minusy

Problematyczne silniki EcoBoost, dużo aut pofirmowych (duże przebiegi, wyeksploatowanie).

Dane techniczne 1.6 Ti-VCTs 1.6 TDCi 2.0 TDCi
Silnik – typ, liczba zaworów benz. R4/16 t.diesel R4/8 t.diesel R4/16
Układ rozrządu  DOHC OHC DOHC
Rodzaj napędu rozrządu pasek pasek pasek
Pojemność skokowa (cm3) 1596 1560 1997
Moc maks. (kW/KM/obr./min) 77/105/6000 84/115/3600 103/140/3750
Mak­s. mo­m. ob­r. (Nm/obr./min) 150/4000 270/1750-2500 320/1750-2750
Prędkość maksymalna (km/h)* 187 193 207
Przyspieszenie 0-100 km/h (s)* 12,3 10,9 8,9
Spalanie (l/100 km)** 8,0/4,7/5,9 5,1/3,7/4,2 6,3/4,2/5,0

Nasza ocena: 4